Skrevet av Emne: Anders sin Abarth 500 Assetto corse startnr 500  (Lest 59688 ganger)

Utlogget Jon-Even Johansen

• Comitato
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: Anders sin Abarth 500 Assetto corse startnr 500
« Svar #45 på: 26. Oktober 2015, 12:49:33 »
Den øverste får min stemme :-)

JE
0o=V=o0

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
  • Stå pååååå.....! (112/128)
« Svar #46 på: 26. Oktober 2015, 14:21:13 »
Ja Jon Even det er vel noe i tråd med det jeg har tenkt meg. Så vi får se hva vinteren bringer! Karnskje det dukker opp noen andre forslag.😉

Utlogget Mats Forssén

• Pilota
    • matforacing.se
« Svar #47 på: 26. Oktober 2015, 17:48:13 »
Bra val av racebil, jag har en likadan som jag kört i CAR Challenge i två säsonger.

Vill du veta mer om den finns en del info i min biltråd på rejsa (som jag inte hunnit uppdatera sedan i somras): http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=93838
Har även en del ombordfilmer på min youtubekanal, länk i min signatur här nedanför.

När det gäller dekor har jag också varit sugen på att något och först var jag inne på Martini (som jag vet att ni har stränga regler mot i Norge).
Därefter har jag varit väldigt sugen på Alitalia-dekor men inte kommit mig för att ordna med det. Vi kanske ska ta fram ett sånt tillsammans och ha lika?  :)

Mondial T -92
Abarth 695 Assetto Corse Evo
youtube.com/matforacing
matforacing.se

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #48 på: 27. Oktober 2015, 21:46:14 »
Hei Mats.
Hyggelig å få kontakt med deg. Har jo sett deg og bilen på karlskoga når corsa italiana har kjørt sammen med dere. Jeg solgte min gamle a112 hvor jeg har banerekorden i corsa italiana i kl 5 med høye 1.19
Jeg tar gjerne imot alle tips vedr drift av Abarthen. Jeg kommer også tilbake med forslag på dekor. Hadde vært gøy om vi kunne finne en felles dekor. Hvem supplerer deg med deler i.e. Bremseklosser,frontspoiler og frontfanger.?
Hvilken motorolje bruker du? Hvor ofte bytter du hjullager,overhaler diffsperre etc.
Mvh Anders
Min gamle A112 i starten av ett heat. Som du ser er det med ett par bmw. Bilde 2 med et glimt av premiene som bil/sjåfør har sanket .

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #49 på: 28. Oktober 2015, 13:02:11 »
http://youtu.be/i292RhKx_0Q

Enliten filmsnutt om abarth racing aktiviteter.

Utlogget Vegar Johannessen

• E-post
« Svar #50 på: 28. Oktober 2015, 14:38:47 »
Ahh, det ser så gøy ut :)

Utlogget Mats Forssén

• Pilota
    • matforacing.se
« Svar #51 på: 01. November 2015, 16:41:00 »
Hei Mats.
Hyggelig å få kontakt med deg. Har jo sett deg og bilen på karlskoga når corsa italiana har kjørt sammen med dere. Jeg solgte min gamle a112 hvor jeg har banerekorden i corsa italiana i kl 5 med høye 1.19
Jeg tar gjerne imot alle tips vedr drift av Abarthen. Jeg kommer også tilbake med forslag på dekor. Hadde vært gøy om vi kunne finne en felles dekor. Hvem supplerer deg med deler i.e. Bremseklosser,frontspoiler og frontfanger.?
Hvilken motorolje bruker du? Hvor ofte bytter du hjullager,overhaler diffsperre etc.
Mvh Anders
Min gamle A112 i starten av ett heat. Som du ser er det med ett par bmw. Bilde 2 med et glimt av premiene som bil/sjåfør har sanket .
Hej Anders,
Jag har köpt delar (inkl fronspoiler, bromsklossar och vätskor mm) av Niklas Lilja (www.lmp-engineering.se) som har haft rätt mycket på lager och även tagit hem delar från Abarth när det behövts.
Är dock osäker på hur det blir framöver eftersom han, enligt vad jag hört, skall sluta köra Trofeo Abarth efter segern i Europaserien i år.
Jag använder de oljor som han rekommenderat (och även själv använder), dvs Selenia Abarth 10W-50 (motorolja) och Tutela ZC Racing 75W (växellådsolja).
När det gäller bromsbelägg så har jag haft Endless av olika compounds fram och original bak.
Hjullagren (fram) hade gått 1,5 säsong innan jag bytte i vintras så jag får se ifall de behöver bytas nu eller om jag kan köra några race till.
Oljan i växellådan rekommenderar jag att du byter efter varje eller varannan racehelg för att inte slita i onödan på diff och synkringar osv.
Delarna till diffen är tyvärr ganska dyra så det lönar sig att vara noga med oljebyten.

Här finns reservdelslista som även innehåller en del priser så får du en uppfattning om vad de olika delarna kostar:
http://www.abarthracinguk.com/wp-content/uploads/2012/11/Abarth-500AC-spare-parts-list.pdf
Mondial T -92
Abarth 695 Assetto Corse Evo
youtube.com/matforacing
matforacing.se

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #52 på: 01. November 2015, 18:04:21 »
Hei Mats"

Takker for nyttige tip og prisliste. Jeg skal ta kontakt med Niclas for å se hva han kan skaffe.
Når det gjelder dekor sender jeg deg mere info i hvilke baner jeg tenker nærmere jul. Jeg er nå på semester.🏁😉

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #53 på: 29. November 2015, 11:20:53 »
Roadtrip til Niklas Lilja.
Jens ble med på en tur til Niklas. Hentet Jens på Grisehuset . Leif Arne lånte meg henger,deilig med innelokket henger i dette griseføret når vi skal kjøre ca 70 milhver vei pluss retur for megBamle/moss.Jeg har bestemt meg for at forstilling,bærebroer skal optimaliseres.
Vidre skal girkassen opp og skftgaffel 3dje gir som er det svake ledd  skiftes ut med en ny modifisert skiftgaffel. Samtidig sjekkes lagre drev mm. Skiftes om fornuftig. Det er også en modifisering av ett par andre småting. Bilen gjøres race ready av Niklas. Det stod 3 Abarther til der,pluss ett par karroserier fra biler som hadde rullet.
Gleder meg mere til å teste resultatet enn å betale regningen!
Bilen til Niklas og noen av premiene de siste 2 årene.

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #54 på: 29. November 2015, 11:27:34 »
Ett par bilder til.det ene bildet er avkarr til Niklas etter at han kolliderte ,ble kastet høyt opp i luften landet på h side . Eneste gang disse burene har blitt skadet ved rulling. Utrolig kraftige bur.
Når jeg har klart for meg det som skal gjøres legges det ut på siden.
« Siste redigering: 29. November 2015, 17:07:32 av Anders Lorange »

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #55 på: 01. Desember 2015, 14:18:36 »
Har nå blitt ening med Niklas som skal optimalisere dette:
Skifte subframe og montere rørbærearmer med uniball .
Bredding frest camberplate bak med camber bak hjullager
100nm fjærer og dempere front dette gjøres  da bilen blir breddet ca 40/45 mm på hver side,for å hindre problemer med drivakslene pga bredding.
Intercoolerene sitter svært utsatt til foran hvert forhjul,dette endres iht regelverket.
Bremser og hjullagre sjekkes/byttes.
Girkassen oppgraderes,skiftgaffel til 3/4 gir er det svake punkt,denne byttes til en modifisert skiftgaffel
Og eventuelle drev/nålelager/synkringer byttes hvis nødvendig.
Deler blir bestillt fra italia og burde komme før hjul.
Neste år kjører jeg uten frontsplitter regner jeg med. Den sitter svært utsatt til og har vel liten betydning for meg!

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #56 på: 17. Desember 2015, 15:12:22 »
Hei
Enritig God Jul og ett Godt  Nytt  Racingar onskes dere alle.
Sta pa 14 mai kommer raskere enn du tror.

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #57 på: 15. Februar 2016, 14:18:19 »
Er endelig igang med oppgradering av understell/girkasse. Regner med at jeg rekker karlskoga hvis ikke det dukker opp noen overraskelser. Tiden flyr fort til mai!

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #58 på: 04. Mars 2016, 12:58:37 »
Endelig! Ny bakstilling og forstilling er klart til montering mm!

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #59 på: 04. Mars 2016, 13:03:54 »
Girkassen er sjekket og skiftet  skiftgaffel til ny og bedre . Venter fremdeles pa noen biter fra Abarth! Regner med at de er like rundt "hjornet"😜