Skrevet av Emne: Anders sin Abarth 500 Assetto corse startnr 500  (Lest 59692 ganger)

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
  • Stå pååååå.....! (112/128)
Sv: Anders sin Abarth 500 Assetto corse startnr 500
« Svar #90 på: 17. Juni 2016, 16:27:52 »
Hei Ola
Ja jeg ble frakjørt i starten ellers tror jeg vi nå går ganske likt,men den gamle suden har en dyktig sjåfør
Som er skikkelig på hugget ikke minst i starten.
Jeg regner med at litt mere varme i asfalten og prøve å finne det optimale lufttrykket i dekkene muligens vil hjelpe litt.   Men alfaer med gta 3,2 ltr motor eller de andre med V6 blir nok strået for heftig for meg medmotor med snurre på  1368cc. Men jeg gleder meg til løpene imorgen. Det blir gøy ,håper å få heng og så får vi se om det byr seg noen sjanser til en passering eller to.
Satser på å få ny bestetid for meg imorgen! Regner med at vi sees imorgen!

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #91 på: 26. Juni 2016, 20:01:19 »
Ny bil,nye utfordringer for en som ikke har peiling er ikke enkelt. Sliter med å finne riktig lufttrykk og riktig innstilling av understell. Det kommer nok etterhvert håper jeg. Eller fungerer bilen bra,håper på å gi Kjell litt tøffere match etterhvert. Sjekker film fra  løp 3 og 4  om det er noe å legge ut. Litt tape gjør seg!

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #92 på: 13. August 2016, 19:53:12 »
Huff,huff og huff!
Kjører med beina og ikke med hodet. Kjørte varmup og etter 2,5 runde gav jeg gass opp fra angsten. Regnet med at bakdekkene nå var varme, noe som bilen er utrolig følsom for. Men jeg var nok for hissig på grøten og ente sidelengs inn i railen.! Drar til Niklas imorgen for å se hva som må gjøres. Er slett ikke sikker på at det blir noe mere kjøring med den denne sesongen.😩
Bilder kommer

Utlogget Mats Forssén

• Pilota
    • matforacing.se
« Svar #93 på: 13. August 2016, 21:37:54 »
Huff,huff og huff!
Kjører med beina og ikke med hodet. Kjørte varmup og etter 2,5 runde gav jeg gass opp fra angsten. Regnet med at bakdekkene nå var varme, noe som bilen er utrolig følsom for. Men jeg var nok for hissig på grøten og ente sidelengs inn i railen.! Drar til Niklas imorgen for å se hva som må gjøres. Er slett ikke sikker på at det blir noe mere kjøring med den denne sesongen.😩
Bilder kommer
Ajdå...  :'(
Hoppas det inte är så stora skador, var hastigheten hög när du gick in i räcket?
Mondial T -92
Abarth 695 Assetto Corse Evo
youtube.com/matforacing
matforacing.se

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #94 på: 14. August 2016, 10:04:46 »
Hei Mats
Ja jeg hadde nok ganske stor hastighet. Er spent på skadeomfanget! Er redd for at det er mye mere enn det ser ut til! Etter en rask titt på bilen ser jeg at styrestaget er gått ,noe olje fra bakkant av girkassen ,spent på diffen , for og bakstilling. Karosseriet  ser man ikke mye på. Virker som hjulene har tatt mesteparten av støtet.
Er redd for at sesongen er over for min del.
Anders

Utlogget Mats Forssén

• Pilota
    • matforacing.se
« Svar #95 på: 14. August 2016, 12:49:12 »
Hei Mats
Ja jeg hadde nok ganske stor hastighet. Er spent på skadeomfanget! Er redd for at det er mye mere enn det ser ut til! Etter en rask titt på bilen ser jeg at styrestaget er gått ,noe olje fra bakkant av girkassen ,spent på diffen , for og bakstilling. Karosseriet  ser man ikke mye på. Virker som hjulene har tatt mesteparten av støtet.
Er redd for at sesongen er over for min del.
Anders
Hej Anders,
Ok, skönt att karossen verkar klarat sig i alla fall. Hoppas även att diffen inte är skadad eftersom delarna till den är ganska dyra i förhållande till andra delar.
Mondial T -92
Abarth 695 Assetto Corse Evo
youtube.com/matforacing
matforacing.se

Utlogget Vegar Johannessen

• E-post
« Svar #96 på: 15. August 2016, 09:41:45 »
Æsj. Det var kjedelig å høre  :'(

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #97 på: 15. August 2016, 10:29:34 »
Hei Vegar.
Dette går rett å slett på en pilot som ikke er flink nok til å tøyle seg eller abarthen. Dumt ja men slik er det.
Er spent på hva som har skjedd. Redd for at det er mye greier her. Det smalt godt og jeg traff railen helt paralelt,for og bakhjul smalt samtidig inn i railen. :-\

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #98 på: 29. August 2016, 12:27:01 »
 HURRA

Jeg kjørte jo ned med bilen til Niklas  i Angelholm som satte igang med  besiktigelse og bestilling av deler! A
Nå mangler vi kun spindelen,men den er lovet at er på vei. Alt av mekanisk er da skiftet. Når spindelen er montert står det kun igjen oppsettet.Girkassen har vært ute og sjekket at intet har skjedd der. Karrosseriet har blitt grovrettet. Skjermbytte og lakkering av skjermer og støtfangere får skje i løpet av vinteren.
Niklas har virkelig stått på for at jeg skulle få med meg de to siste løpene. Setter stoooor pris på det.
Regner med å se dere og mange andre piloter på banen.  ;D ;D ;D

Utlogget #xx Thomas Stokkan

• Pilota
« Svar #99 på: 29. August 2016, 13:24:37 »
Sykt bra Anders!! Skal bli artig å se deg igjen på skogen den 17.
Nr. 50 er delvis friskemeldt.. så håper å få opp farten på den gamle balja igjen. ;)

Thomas

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #100 på: 29. August 2016, 15:02:33 »
Bra Thomas.

Den "gamle balja" din og du som pilot er  ett skikkelig team. Jeg likte godt å kjøre den.

Utlogget Vegar Johannessen

• E-post
« Svar #101 på: 29. August 2016, 15:37:57 »
Gøy å høre :)

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #102 på: 03. ſeptember 2016, 15:22:01 »
Gode nyheter fra Niklas. Spindelen har kommet,bilen blir hentet tors/fredag til uken. Da er den ferdig mekanisk og grovrettet karosseri. Det får en facelift i løpet av vinteren.  ;)
Da blir Italia reisen utsatt en uke,ingen stående ovasjoner i heimen,men her blir det prioritert.
 ;D

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #103 på: 07. ſeptember 2016, 23:35:39 »
Jens og jeg tar en liten roadtrip til Niklas i angelholm imorgen. Jeg skal hente Abarthen som nå er race ready igjen.
Jens henter "ny abarth" motor som blir "frisert" iløpet av vinteren .
Sees på Rudskogen,der kommer en hvit og gul en også....

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #104 på: 15. ſeptember 2016, 15:45:04 »
Duverden for en påmelding til årets 2 siste løp. Slik skulle det vært hele sesongen. Vi må skjerpe oss.
Ser på påmeldingen i kl2  at startnr 500  er klart underdog med sine 1368 cc kontra 3 og 3,,2 litre! Finner nok noen å leke med!
Når jeg ser på påmeldingen i kl 4 må jeg jo innrømme at jeg gjerne skulle ha kjørt der. Her kan vel nesten alle fighte om seier/palleplass. Dette bli tøff racing.
Morro at BMW klubben omsider har kommet skikkelig på banen. Spennende å se hvor tett racing det blir der! ;)