Skrevet av Emne: Prosjekt Corsa'n/coppa mille  (Lest 55700 ganger)

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
  • Stå pååååå.....! (112/128)
Sv: Prosjekt Hockenheim A112
« Svar #60 på: 10. April 2015, 09:30:03 »
Det var synd. Hadde regnet med stort norsk flagg på tribunen.😥

Utlogget #xx Vegard Lucasen

• Pilota
    • E-post
« Svar #61 på: 10. April 2015, 10:04:04 »
Jeg skulle jo egentlig kommet lørdag formiddag, da hadde jeg ikke fått med meg noe løp. Men nå har jeg booket om så jeg kommer fredag kveld. Da rekker jeg løpet på lørdag - norsk flagg skal bli!  8)

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #62 på: 11. April 2015, 07:13:22 »
Kjempebra. Jeg skal prøve å få tak i billetter når jeg sjekker inn. Dette var gøy Vegard.😄👏

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #63 på: 11. April 2015, 07:18:42 »
Siste finish . Ps press i moss som har topp moderne utstyr og folk til produksjon . Trygve fra Ps press monterer flagg på taket og litt annet småtteri. Hyggelig fyr som vet hva han driver med  og har det moro med bil . Er litt italofil.
Jon even trenger du eller andre merker ring Trygve på 93091308.
« Siste redigering: 11. April 2015, 07:48:24 av Anders Lorange »

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #64 på: 11. April 2015, 07:23:05 »
Litt flere

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #65 på: 11. April 2015, 07:31:45 »
Klare for testkjøring .........på henger! Kjempespente om alt er iorden........
Måtte ha med bilde......
« Siste redigering: 11. April 2015, 07:39:39 av Anders Lorange »

Utlogget #xx Thomas Stokkan

• Pilota
« Svar #66 på: 11. April 2015, 10:12:17 »
Ahh, så artig Anders & Kjell
Hvordan gikk testkjøringen i går? for det var vel på fredag dere skulle teste?

Thomas

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #67 på: 11. April 2015, 16:12:01 »
Hei Thomas
Ja det var testkjøring igår kl 15. Havtåken seg innover rudskogen utrolig hvor kaldt det er der. Støymåling
Viste 92db, kjell iførte seg dressen ,jeg ble kjørt til tårnet med walkitalki. Duverden for en oversikt. Kjell skulle bare kjøre 4/5 runder for å se at allt fungerte som det skal. Tok endel bilder

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #68 på: 11. April 2015, 16:21:39 »
Kjell kjørte inn i depoet ,jeg ble hentet og kjørt opp til tårnet var veldig spent. Utrolig bra oversikt fra tårnet,det er bare ned til angsten som mangler.Kjell var veldig fornøyd med oppsett på bilen.
Bilen hadde veldig bra balanse,lettkjørt,god motortemp ,fine bremser etc,men clutchen sluret ved høyt turtall!
Er det svinghjulet som spiller oss et nytt puss?
Men det var nok litt olje som dryppet på bakken! Laste opp bil,rett inn i furtebua ut med girkasse.
Simmerringen på tappen var feilen. Bort på delelageret(låven) hentet en reserve,med den er trang å få simmerringen inn. Vi tar av bunnpannen for å få litt bedre plass.
Huff,dette møtte oss når vi tok av mitre bærelager. Merker på veiv også.
Så vi har måttet kastet inn hånkle. Synd masse tid er lagt ned her for å få dette klart. Gudskjelov at vi fikk testet og at feilene ble oppdaget før vi annkomst Hockenheim.
Vi tar en roadtrip ned, innom Essen clasic motorshow på torsdag. Hockenheim fredag/lørdag/søndag som en liten trøst.
« Siste redigering: 11. April 2015, 16:35:11 av Anders Lorange »

• Pilota
    • E-post
« Svar #69 på: 11. April 2015, 17:47:14 »
Så vi har måttet kastet inn hånkle.

Nei og nei! Ingen mulighet for å få orden på bunndelen? Det fins vel et godt utvalg av deler blant støtstangmafiaen? Man trenger ikke mer enn et par netter for å bygge en motor!  ;)

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #70 på: 11. April 2015, 20:00:56 »
Hei Vegard.
Ja hvis man hadde hatt en ferdig bunndel,men så har du div ting ellers. Kjell og jeg har hatt mange utfordringer underveis,som har blitt løst. Denne utfordringen har vi gitt opp. Vi orker ikke mere nå.
Vi får se engang senere,og da skal bilen gå ett par løp i Norge først slik at vi ser at alt er iorden.
Til syvende og sist var det en lykke at vi oppdaget dette pga testkjøringen. Har fått utmerkelsen den bøyde råde tidligere. Noen vil se på den som en negativ utmerkelse ,jeg ser på den motsatt. Det er tegn på at jeg ikke gir meg uten sverdslag! Men denne gangen ble det for mye! Håper på å se deg på banen likevell.
Anders😥 ps trist ute også!

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #71 på: 11. April 2015, 21:15:11 »
 Test bra enn så lenge

• Pilota
    • E-post
« Svar #72 på: 11. April 2015, 21:59:58 »
All honnør for et fullverdig forsøk, i hvert fall. Kjipt at det ikke ble fullklaff, men som du sier kommer det flere muligheter. Kan nok hende jeg lar det norske flagget bli hjemme, men vi sees nok på Hockenheim uansett.  :)

Utlogget Stian Henriksen

• Comitato
    • E-post
« Svar #73 på: 11. April 2015, 22:35:51 »
Huff og huff! Dette var triste nyheter! Men kjenner jeg dere rett går nok dette veien til slutt. Skulle gjerne ha joinet dere på Hockenheim, men sjefen har satt ned foten så jeg kommer rett og slett ikke unna jobb. Essen er bra!
Teknisk leder Corsa Italiana. Ved hastespørsmål til teknisk gruppe anbefales en epost til teknisk@corsaitaliana.no

Utlogget #176 - Arve Vassbotn

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #74 på: 11. April 2015, 22:51:35 »
Ai, ai, ai det der såg ikkje bra ut nei! Fryktelig synd at det skulle gå slik. Men, som du seier, det hadde vore verre om de hadde lasta opp og fått totalhavari i løpet.

Bilen ser skikkeleg bra ut og vil nok gjere det bra i corsaen også, så stiller de med nyslipt sverd ved neste anledning på Hockenheim.

Sola går aldri ned for livets glade gutter!