Skrevet av Emne: Prosjekt Corsa'n/coppa mille  (Lest 55299 ganger)

Utlogget Olav Barhaugen

• E-post
Sv: Prosjekt Hockenheim A112
« Svar #45 på: 07. April 2015, 22:48:10 »
Lufthansa kjører t/r Frankfurt for 1281 penger. Ned torsdag og hjem søndag = tilstrekkelig tid til både løp og würst/bier. Hvem skal på tur?

Utlogget Stian Henriksen

• Comitato
    • E-post
« Svar #46 på: 07. April 2015, 23:04:11 »
Jeg er klar. Jobber også med og få overtalt en kollega. Men tror du må justere litt på reisedatoen din. :) Jeg får opp en billettpris på rundt 5 lapper med Lufthansa Fred-Sønd... Syntes det er litt stivt for kun et par dager!
Teknisk leder Corsa Italiana. Ved hastespørsmål til teknisk gruppe anbefales en epost til teknisk@corsaitaliana.no

Utlogget Olav Barhaugen

• E-post
« Svar #47 på: 08. April 2015, 08:53:58 »
Oooops. Der hadde det blitt en bommert ja.  :-[
Hadde vært moro å vært der, men 5 lapper pluss seng, würst og bier blir i drøyeste laget for min lommebok.

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
  • Stå pååååå.....! (112/128)
« Svar #48 på: 08. April 2015, 09:19:17 »
Igår ettermiddag hadde Kjell og jeg Norges bredeste smil, såvidt ikke hodet ble delt i to.!
Vi har hatt utfordringer med helt ny standard 1050 starter/alu svinghjul. Starteren tok ikke tak i svinghjuls-
Kransen og tanken på å ta ut motor/girkasse var ikke så fristende. Det er skrudd nok den siste tiden.
Dette var et helt tomt skall når bilen kom rette.
Vi så det var mulig å dreie av starteren ca 5mm håpet da at den ville ta tak. Dro på jobben til Kjell,dreide av
5 mm tilbake til furtebua,inn med starter,krysse fingre,trykke på startknappen.......... Yes det funket.

Har ikke hatt overskudd til å tenke for mye på dekor,men noe har vi satt igang, så vi får se hva det blir.

Leif Arne og Axel kommer nedover på fredag. Vegard L kommer på lørdag.

Anders😊👏👏👏👏

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #49 på: 08. April 2015, 10:54:30 »
Tidsskjems for Hockenheim

Utlogget Stian Henriksen

• Comitato
    • E-post
« Svar #50 på: 08. April 2015, 15:01:49 »
Anders, vet du om Leif Arne og Axel fyr med Lufthansa til Frankfurt eller om de har funnet på noe annet lurt?
Teknisk leder Corsa Italiana. Ved hastespørsmål til teknisk gruppe anbefales en epost til teknisk@corsaitaliana.no

Utlogget Jon-Even Johansen

• Comitato
  • Fredrikstad
    • E-post
« Svar #51 på: 08. April 2015, 15:09:33 »
Roadtrip Stian! Yellow Cinq bouncing south!

JE
0o=V=o0

Utlogget Olav Barhaugen

• E-post
« Svar #52 på: 08. April 2015, 15:51:29 »
Det er meget mulig at jeg tar Benzen nedover, slik at den får se hjemlandet før rusta dreper den. Ser for meg å rusle i vei på Onsdag ettermiddag og overnatte underveis slik at jeg er i Hockenheim på torsdag kveld. Har bestilt rom på samme pensjonat som Anders og Kjell bor på. Hjemreise søndag med mulighet for avstikkere til spennende steder i Germania.
« Siste redigering: 08. April 2015, 16:10:36 av Olav Barhaugen »

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #53 på: 08. April 2015, 17:08:18 »
Hei
Er ikke sikker på hvilket selskap de flyr med. Men ta en telefon til Axel.
Idag er motoren varmkjørt sjekket for lakkasjer,testet girøverføringer nok engang. Thermostat og kjølevifte ok. Igrunn en kosedag den første på lenge. Imorgen skal vi skifte til et bedre speil på h side. Greitt å kunne sjekke trafikken med så mange biler i heatet.
Nå blir det bare finjusteringer og videre etterkontroller av utført jobb,før det blir montert det vi har av reklame for Corsa'n , norske flagg på hele taket,fører navn/blodtype/norske flagg på innsiden av ruten.
Da er det enkelt å tape over den som ikke kjører.
Fredag blir det banetest som vi håper på at ikkebyr på noen overraskelser.😊

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #54 på: 09. April 2015, 18:56:44 »
Nå er bilen teknisk klar for en banetest imorgen. Har bare jobbet med det kosmetiske idag. Prøvet å fjerne metall støv på innsiden med noe lurium som funket sånn passe på innsiden av ruten. Dette burde ha vært helt unødvendig. Slurvete jobb.

Utlogget Stian Henriksen

• Comitato
    • E-post
« Svar #55 på: 09. April 2015, 20:16:43 »
Tips: Prøv Prickbort og IronX. Knakende gode produkter. Skrap tilslutt over med et barberblad.

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #56 på: 09. April 2015, 22:54:26 »
Takker Stian.
Prøvde iron X . Du så karnskje at det ble rosa på bildet. Det ble bedre men det er fremdeles endel igjen. Er usikker på om jeg kan la det sitte lenger enn 4/5 min? Har du noen erfaring med dette på glass?

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #57 på: 09. April 2015, 22:57:40 »
Et par bilder til

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #58 på: 09. April 2015, 22:58:48 »
Et par til

Utlogget #89 Vegard Lucasen

• Pilota
    • E-post
« Svar #59 på: 10. April 2015, 08:45:51 »
Har ikke hørt at Iron X er skadelig på glass, dere har ikke noen gamle sideruter liggende som dere kan prøve på? Så ser dere om det gjør noe skade? Bare pass på at det ikke tørker inn så tror jeg det kan ligge lenge. Eventuelt har jeg noen ruter liggende, hvis dere trenger?

Endring i planene mine: jeg kommer sent fredag kveld. Kan ikke reise til Hockenheim og ikke rekke løpet deres!  ;)