Skrevet av Emne: Ny i Corsa Italiana  (Lest 6045 ganger)

Utlogget #23 - Øyvind Hansen

• Pilota
    • E-post
Sv: Ny i Corsa Italiana
« Svar #15 på: 15. Desember 2013, 10:20:13 »
Hei og velkommen!

Ikke hør på dem. Klart du skal ha trottle bodies og hele lorten..........

http://corsaitaliana.no/forum/index.php?topic=441.0

Øyvind Hansen

Jaaa, det frister litt. Noen ide om hva det gjør av forskjell på motoren min?

Det kommer vel litt an på hva du tenker på. Setter du toppen med spjellhus, kam og datasprut rett på den bunndelen du har i bilen, gjør den nok motoren din om til noe som best egner seg som moring. Men overhaler du bunndelen blir det en vannvittig god motor. http://www.youtube.com/watch?v=RBjO7D89HYU Vi har kjørt siden 2010 med dette oppsettet. Ny Castrol RS annenhver helg og ny reim og rådelager før hver sesong er alt som skal til vedlikehold.

Øyvind Hansen

Utlogget #5 Kenneth Christensen

• Pilota
    • E-post
« Svar #16 på: 22. Desember 2013, 01:23:25 »
Da er bilen i Garasjen, og det ser bra ut alt sammen.

Har et par spørsmål om det er noen som kan hjelpe?

- Vil gjerne skifte bremser. Skal jeg bare bytte til nye originale, eller oppgradere de til størrer? Og hvor finner jeg evt størrer bremser med caliper som passer på?

- Noen som veit hvor jeg kan kjøpe ny undervogn? Coilovers kanskje.

Ser frem til en fin sesong :)

Utlogget Vegar Johannessen

• E-post
« Svar #17 på: 22. Desember 2013, 08:09:54 »
Det er litt avhengig av budsjett, men bremser bør være prioritert :) Men du må huske at når du letter bilen, dvs ut med interiør, glass osv, så blir bilen lettere å bremse også. Så hvis budsjettet er stramt kan det være en ide å gå for noen skikkelige klosser, skiver og sjekke resten. Vet ikke med din bil, men kan man bruke bremser fra en annen og tyngre modell?? De har gjerne større skiver og bedre bremser.

• Pilota
    • E-post
« Svar #18 på: 22. Desember 2013, 15:20:15 »
Ja vil gjerne ha større bremser på. Tenkte om noe visste om bremser fra større lancia eller lign passer på?
Ja bilen er lettet, så er lettere å bremse, men vil gjerne ha på større likevel :)

Og undervogn :)

Har ikke tenkt på budsjett til oppbygging, men skal kjøpe hva som trengs.

Utlogget Jon-Even Johansen

• Comitato
  • Fredrikstad
    • E-post
« Svar #19 på: 22. Desember 2013, 17:29:57 »
Denne deler vel mye av chassis med alfa 155, så da går det ihvertfall å få tak i bremser, coilovers etc etc.
« Siste redigering: 23. Desember 2013, 17:19:22 av Jon-Even Johansen »
0o=V=o0

Utlogget 88 Olav Kristian Huseby

• Pilota
    • E-post
« Svar #20 på: 22. Desember 2013, 18:33:47 »
Jeg mener at du har samme bremser som Thema 3,0 foran og samme som Delta II og Dedra bak (varier litt bak på årgang). Disse bremsene har absolutt vært gode nok for vår Thema som veier ca 1000 kg, men vi har skiftet til Galfer klosser og ventilerte og slissede Galfer skiver. De originale skivene tålte ikke banekjøring ved std lufting, men med ekstra kjøling fungerte også de (på en måte).
Lancia Thema, Beta, Delta og Kappa. Maserati Merak

• Pilota
    • E-post
« Svar #21 på: 02. Januar 2014, 23:25:37 »
Ja, har set litt på 156... bremser passer på.... Da må jeg bare lage ny "brakket" til caliper.... Er det noe som er lov ifølge reglementet, og hva er krav til de brakkets osv?

Utlogget Vegar Johannessen

• E-post
« Svar #22 på: 03. Januar 2014, 01:51:13 »
Ja, det er lov. Ingen krav bortsett fra at detvskal være gjort skikkelig og fornuftig.