Skrevet av Emne: Hvordan komme seg på banen? Corsaens eget prosjekt 156!  (Lest 24719 ganger)

Utlogget Jon-Even Johansen

  • Comitato
  • Innlegg: 855
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: Hvordan komme seg på banen? Corsaens eget prosjekt 156!
« Svar #15 på: 11. November 2015, 11:27:35 »
Å leke litt i regnearket er alltid gøy, beholder vi motoren helt original, kjører med 225 dekk og uten diffsperre må den veie startklar 997 kilo.

Det betyr at selve bilen kan veie rundt 900 kilo...
« Siste redigering: 13. November 2015, 08:55:00 av Jon-Even Johansen »
0o=V=o0

Utlogget #8 - Marius Sorteberg

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Hvordan komme seg på banen? Corsaens eget prosjekt 156!
« Svar #16 på: 11. November 2015, 14:17:35 »
Jeg vil tro det er billigere å beholde motoren helt original og så lette alt man kan. De ekstra pengene kan gå til understellsdeler. Lavere vekt gir i tillegg mindre slitasje av dekk og man kan unngå dyre oppgraderinger av bremser.

Det er en ulempe, og det er alle ledninger som er knyttet til den originale motorstyringen. Det er tidkrevende å luke bort alt unødvendig av kabler når original innsprut av denne generasjonen beholdes. "Alt integrerer med alt", og du kan knapt skru på radioen i en ny bil uten av styringsenheten til motoren får signal om det.

-- Marius

Utlogget Jon-Even Johansen

  • Comitato
  • Innlegg: 855
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: Hvordan komme seg på banen? Corsaens eget prosjekt 156!
« Svar #17 på: 13. November 2015, 09:25:30 »
156 er visst en solid bil, makan til overdreven materialbruk for å feste en girspak...
0o=V=o0

Utlogget Jon-Even Johansen

  • Comitato
  • Innlegg: 855
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: Hvordan komme seg på banen? Corsaens eget prosjekt 156!
« Svar #18 på: 13. November 2015, 09:26:31 »
... og etter at Thomas "Chapman" har beholdt det som trengs:
0o=V=o0

Utlogget 72 - Bo Wilhelm Kielland

  • Pilota
  • Innlegg: 6
    • E-post
Sv: Hvordan komme seg på banen? Corsaens eget prosjekt 156!
« Svar #19 på: 15. November 2015, 13:45:17 »
... og etter at Thomas "Chapman" har beholdt det som trengs:


skal denne monteres oppå tunnellen (i stedet for unnenfra)?

i så fall takk for tips til min 156.... :)

Utlogget Jon-Even Johansen

  • Comitato
  • Innlegg: 855
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: Hvordan komme seg på banen? Corsaens eget prosjekt 156!
« Svar #20 på: 16. November 2015, 09:04:36 »
Litt usikkert enda, men vi kappet av den bakerste delen av den sorte dingsen i tilfelle vi vil beholde originalt håndbrekk.

JE
0o=V=o0

Utlogget Jon-Even Johansen

  • Comitato
  • Innlegg: 855
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: Hvordan komme seg på banen? Corsaens eget prosjekt 156!
« Svar #21 på: 16. November 2015, 09:05:25 »
... ja hva skal man si, enda et bevis på at 156 er utsatt for rust:
0o=V=o0

Utlogget Jon-Even Johansen

  • Comitato
  • Innlegg: 855
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: Hvordan komme seg på banen? Corsaens eget prosjekt 156!
« Svar #22 på: 16. November 2015, 09:06:45 »
Heldigvis finnes det dyktige folk ute i Engelsviken Racing HQ som ikke lar seg stoppe av litt plateknekking :-)
0o=V=o0

Utlogget Jon-Even Johansen

  • Comitato
  • Innlegg: 855
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: Hvordan komme seg på banen? Corsaens eget prosjekt 156!
« Svar #23 på: 23. November 2015, 19:30:42 »
Thomas Stokkan melder at 156´en igjen er tett på undersiden, ser veldig bra ut dette! :-)
0o=V=o0

Utlogget Anders Lorange

  • Pilota
  • Innlegg: 0
  • Stå pååååå.....! (112/128)
Sv: Hvordan komme seg på banen? Corsaens eget prosjekt 156!
« Svar #24 på: 22. Desember 2018, 00:36:46 »
Skjer det noe mere med dette prosjektet?