Skrevet av Emne: #98-3.2 GTA  (Lest 34659 ganger)

Utlogget #100 - Per Husaas

• Pilota
    • E-post
Sv: #98-3.2 GTA
« Svar #60 på: 12. Mars 2019, 12:20:30 »
TØFT! Blir det flappy paddles eller må du fortsatt ha stikka?

Blir brutal bil dette!
#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975

Utlogget Lars Ola Amundsen

• Pilota
    • E-post
« Svar #61 på: 21. Mars 2019, 13:56:40 »
Blir stikke ja, paddles hadde blitt 30 000,- ekstra før moms, så styrer unna det. Skal derimot had load cell for kjappere giring😆

• Pilota
    • E-post
« Svar #62 på: 19. Mai 2019, 10:53:33 »
Karlskoga ga noen tanker om videre plan for bilen! Nye big brakes er bestilt, da bilen begynner å gå skapelig fort men er fortsatt ganske tung. Dessuten var hybrid løsningen mellom 166 calipere,  Gtv 916 skiver på en Alfa 156 ikke den beste løsningen.( braketter og shims for at det skal passe ok)  Ting funker, men i den farten bilen har må jeg ha det millimeter presist tror jeg.
I tillegg må jeg få girkasse feste litt mer stivt, selv om det er nytt blir det mye bevegelse i motor og kasse med sekvensiell kasse.
Vil muligens prøve meg med orginal sporvidde,  det betyr at jeg skulle hatt tak i felger på 5/98-17 med 9" bredde.
Kjører i dag med spacere 25mm med Mercedes boltesirkel ( konverterings spacere)
Skal også prøve meg på justering av dempere foran,  da bilen krenger aldeles for mye!

Utlogget Svein Fossum

• E-post
« Svar #63 på: 19. Mai 2019, 12:52:00 »
Har du noen idè hvor vi kan få tak i glassfiberdører og bagasjeromsluke? Vår er et par tanker for tung den også. Det går hardt ut over dekk og bremser.

Svein F

• Pilota
    • E-post
« Svar #64 på: 19. Mai 2019, 15:07:32 »
Har du noen idè hvor vi kan få tak i glassfiberdører og bagasjeromsluke? Vår er et par tanker for tung den også. Det går hardt ut over dekk og bremser.

Svein F
http://www.pesch.cz/en/home
Skal ikke skryte av passform, men det er i hvertfall glassfiber!

• Pilota
    • E-post
« Svar #65 på: 19. August 2019, 10:56:46 »
Liten racerapport fra helgen!

Det startet med at #66 måtte slukøret pakke sammen allerede når vi kom, fortsatt noe som ikke stemmer  for Ivar sin del. Antagelig mellom akslen.

For #98 ble det 2 fullførte løp, 2 x andreplasser. Delvis fornøyd med det, men hadde siktet enda høyere siden det var vått!
Race1 : Kommer fra 6 startposisjon og tar ledelsen, sliter med følelse på grepet de første rundene og kjemper ikke altfor hardt med å holde meg foran mr. Nilsen og noen BMW er med regn dekk.
Holder min nærmeste konkurrent Ivers bak meg noen runder, til han for en litt bedre utgang på langsletta. Henger meg på og prøver å pushe Ivers til å gjøre feil, men selv med bare ett halvt sekund mellom oss i mål, var det lite åpenbare forbikjøring muligheter.
Race 2: Rullende start. Mer overvann og generelt glattere enn i løp 1. Holder posisjon fra start til mål, med unntak av en gentlemans fight med Nilsen med #76.
Ivers fikk denne gangen litt før langt forsprang, så det ble vanskelig å gjøre støt mot slutten. Jevnt rundetidsmessig mellom meg og iver, 1.22  tallet på begge to, mens det ble noen få tusendeler i min favør! 

Leder riktignok både klasse 1 og total cupen nå, men anser vel Jens Hagen som favoritt til å ta klasse 1 og total cupen. I tillegg er Terje Nilsen helt klart med i total cupen med sine fulle hus!
Men det skal kjøres!😀

• Pilota
    • E-post
« Svar #66 på: 02. ſeptember 2019, 22:37:27 »
[url]https://youtu.be/A9CgsfBNOQQ/url]
Det går fort ned fra sjikanen altså!
Årets høydepunkt løp 7 og 8!
Bilen er ikke helt frisk, det er noen ponnier som er ute på beite.
Hva som skjer med bilen nå er litt uviss, men at den kommer seg på banen igjen en gang i fremtiden er jo helt sikkert. Mer usikkert er hvem som skal kjøre den.
Jeg vil uansett ta en pause fra corsaen nå og prioritere andre ting.😊
Er vel min 10 sesong her nå, så jeg har jo fått kjørt litt😊

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
  • Stå pååååå.....! (112/128)
« Svar #67 på: 04. ſeptember 2019, 20:42:01 »
Hei Lars Ola.

Lurer på om ikke du begynte i 2008. Serien startet i  2007 og nå er det vel bare meg som har vært med hvert år siden starten. Håper å se deg og bilen i  Corsa’n senere.

• Pilota
    • E-post
« Svar #68 på: 08. Mars 2020, 11:50:55 »
2019 Edition!