Skrevet av Emne: Effektiv berging på Vålerbanen.  (Lest 3474 ganger)

Utlogget Olav Barhaugen

• E-post
Effektiv berging på Vålerbanen.
« på: 12. August 2013, 20:43:01 »
Jeg sitter og ser gjennom noen av inboard-filmene fra siste løp som blir lagt ut. På denne filmen fra #89 ser dere tydelig hvor effektiv bergingen på Våler er.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YJ2rGqU0wHY[/youtube]
Fra ca 3:50 ser dere samenstøtet melom #8 og #9. En rude senere (ca 70 sekunder ser dere at 6-hjulingen er fremme, og tar et overblikk over situasjonen. Neste runde har han fått hekta på #9, og neste runde igjen er bilen trygt plassert på indre bane. ca 3 minutter etter smellen er banen ryddet og gulflagget lagt bort. Meget godt jobbet.

Som speakeren sa. "Her er det en mann på en 6-hjuling som berger mer effektivt enn halve Viking på en annen bane."  ;)
« Siste redigering: 12. August 2013, 23:29:22 av Admin »

Utlogget #176 - Arve Vassbotn

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
Sv: Effektiv berging på Vålerbanen.
« Svar #1 på: 12. August 2013, 21:54:17 »
Ikkje berre mannen på sekshjuling som skal ha skryt, flaggvaktene i svingen var VELDIG TYDELIGE når eg kom rundt svingen og sekshjulingen sto klar til å skyte over bana med nr.9 på slep. Det var ikkje til å misforstå at her var det berre å sleppe gassen og trille forbi.

Tommel opp for banemannskapet på Våler.  ;D

Arve

Utlogget #xx Vegard Lucasen

• Pilota
    • E-post
« Svar #2 på: 12. August 2013, 22:00:23 »
Jeg ble veldig overrasket når det gule flagget var borte. Var sikker på at det ville ta lenger tid, godt jobba av banemannskapene. Fint at vi fikk 5 min ekstra på kvaliken pga gulflagg, forresten. Usikker på om jeg hadde en eneste runde uten gulflagg før tiden egentlig var over. Det eneste jeg har å utsette på arrangementet var at jeg aldri fikk noe målflagg i det første løpet. Jeg passerte mål litt før Jens, og så at det rutete flagget ble tatt frem, men ikke vinket med når jeg passerte. Når jeg kom neste runde hadde vedkommende som stod med målflagget tatt vaffelpause. Jeg skjønte naturligvis at racet var slutt, men greit at alle får målflagg.  ;) Når det er det eneste å klage på var det et bra arrangement!

Utlogget Jon-Even Johansen

• Comitato
  • Fredrikstad
    • E-post
« Svar #3 på: 12. August 2013, 22:05:41 »
Hehe målflaggmannen så ganske forvirra ut når han oppdaget at det kom en bil til... Jens lå bare noen meter bak deg når han fikk flagget så du var sistemann i feltet. Timing derimot ble korrekt.
0o=V=o0

Utlogget Jon-Even Johansen

• Comitato
  • Fredrikstad
    • E-post
« Svar #4 på: 12. August 2013, 22:11:37 »
Og enig med Olav! De er effektive og tydelige og ikke minst rolige selv om det er action. Morsomt å høre på radioen at to biler har kjørt av uten at de hever stemmen det minste.
0o=V=o0

Utlogget Bjørnulv Stokkan

• Pilota
« Svar #5 på: 12. August 2013, 23:01:34 »
Her kommer noen bilder av offerene for Turbo taueren, en på slep,noen som venter, en som har kommet i depoet

Utlogget Olav Barhaugen

• E-post
« Svar #6 på: 12. August 2013, 23:08:07 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZD27mHjLTx4[/youtube]

Her er nok et eksempel på kjapp og effektiv berging. Kald og rolig avgjørelse av løpsleder Sollien å ikke ta ut safetycar her. Foruten en effektiv berger er det også godt samspill mellom banemannskap og løpsleder. Finnes ikke unødig snakk på radioen. Kun kjappe og presise meldinger som gjør at vi i tårnet kan ta riktige avgjørelser.
« Siste redigering: 12. August 2013, 23:27:28 av Olav Barhaugen »

Utlogget Tor Willy Austerslått

• Pilota
« Svar #7 på: 12. August 2013, 23:15:33 »
Det eneste jeg har å utsette på arrangementet var at jeg aldri fikk noe målflagg i det første løpet. Jeg passerte mål litt før Jens, og så at det rutete flagget ble tatt frem, men ikke vinket med når jeg passerte. Når jeg kom neste runde hadde vedkommende som stod med målflagget tatt vaffelpause. Jeg skjønte naturligvis at racet var slutt, men greit at alle får målflagg.  ;) Når det er det eneste å klage på var det et bra arrangement!
Ooops. Det var nok min feil :-[ Jeg talte runder og vifta med målflagg, om som Jon-Even sier var Jens ca. 50 meter bak deg da jeg flagget ham for målgang. Beklager forvirringen, spesielt siden du ikke en gang ble sist!

Ellers var det jeg som sto for vaffelstekingen, så det er kanskje teknisk riktig å si at jeg måtte skynde meg bort og ha vaffelpause :D

Utlogget #100 Erik Narverud

• Pilota
    • E-post
« Svar #8 på: 13. August 2013, 03:36:13 »
Var borte i piten etter premieutdelingen og hørte om de hadde funnet noen biter av frontsplitteren. Mannen på sekshjulingen mente at det lå noen biter ved posten helt oppe i nordsvingen. deretter spant han avgårde og kom kort etter tilbake med bitene. Snakk om serviceinnstilt mann!

Jeg takket pent for delene og benyttet anledningen til å gi litt ros for innsatsen. Han måtte inrømme at han også syntes de hadde vært j.... flinke. Gøy å høre at det finnes så engasjerte folk der ute på banen!  :D

Utlogget #xx Vegard Lucasen

• Pilota
    • E-post
« Svar #9 på: 13. August 2013, 07:15:29 »
Ooops. Det var nok min feil :-[ Jeg talte runder og vifta med målflagg, om som Jon-Even sier var Jens ca. 50 meter bak deg da jeg flagget ham for målgang. Beklager forvirringen, spesielt siden du ikke en gang ble sist!

Ellers var det jeg som sto for vaffelstekingen, så det er kanskje teknisk riktig å si at jeg måtte skynde meg bort og ha vaffelpause :D

Ah, det var du som stod med flagget. Jeg så at du plukka fram flagget når jeg passerte forn Jens, og når flaggvaktene klappet skjønte jeg at løpet var slutt.  ;) Hadde det vært fighting med en annen bil på gang hadde det kanskje vært litt viktigere, men når jeg kjørte helt alene hadde det ingen praktisk betydning. Men det ødelegger statisikken min på antall ganger jeg har fått målflagget... Hehe

Var heldig med vaffelkommentaren!  ;D