Skrevet av Emne: Startnerver 2013  (Lest 4806 ganger)

Utlogget 72 - Bo Wilhelm Kielland

• Pilota
    • E-post
Startnerver 2013
« på: 04. April 2013, 10:07:37 »
Startnervene begynner å snike seg innpå etter melding om kun 5 uker til påmelding.

• Bilens oppsett er ikke klar - den fikk seg jo en omgang juling i fjor - og jeg fikk feil demper levert - Håper den nye kommer frem i tid!
    Motor ikke ferdig innkjørt etter at den har fått nye stempelfjører, lager og litt overhaling fra Portern (maler som en katt)
    Sjåføren er generellt nervøs - og ser at mange i klasse 4 har benyttet vinteren til å finslipe på bilene
Jeg klarte jo å komme med til Karlskoga som fersking i fjor, så jeg kommer meg nok på plass i år også. Antagelig like nervøs som i fjor. None som vet hvor mye en motor bør "kjøres" inn før det er rom for full gass??

bo i 72

Utlogget Jon-Even Johansen

• Comitato
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: Startnerver 2013
« Svar #1 på: 04. April 2013, 14:16:29 »
To litt pene runder på fritreninga så er det full spiker...

Vel - dette strides de lærde om, noen sier ditt og andre datt.
Tror ikke det finnes noen eksakt fasit på det...

Til Karlskoga kommer du - du har ihvertfall motor i bilen! Det er mer enn det jeg har :-)

JE
0o=V=o0

Utlogget #34 Jens Hagen

• Comitato
    • E-post
« Svar #2 på: 04. April 2013, 16:52:26 »
Startnervene begynner å snike seg innpå etter melding om kun 5 uker til påmelding.

• Bilens oppsett er ikke klar - den fikk seg jo en omgang juling i fjor - og jeg fikk feil demper levert - Håper den nye kommer frem i tid!
    Motor ikke ferdig innkjørt etter at den har fått nye stempelfjører, lager og litt overhaling fra Portern (maler som en katt)
    Sjåføren er generellt nervøs - og ser at mange i klasse 4 har benyttet vinteren til å finslipe på bilene
Jeg klarte jo å komme med til Karlskoga som fersking i fjor, så jeg kommer meg nok på plass i år også. Antagelig like nervøs som i fjor. None som vet hvor mye en motor bør "kjøres" inn før det er rom for full gass??

bo i 72

Syntes jeg så ett bilde av motoren i bremsebenk her jeg. Da er den vel innkjørt og kjørt en fulleffekt kurve? Da er det mest mulig full gass som gjelder.

Utlogget 72 - Bo Wilhelm Kielland

• Pilota
    • E-post
« Svar #3 på: 04. April 2013, 19:01:49 »
Jepp. Motorn i benk. 148 hk er jeg fornøyd med (standard). Da blir det bare Oljeskift og full gass da.....