Skrevet av Emne: #35 - Alfa Romeo 155 "Martini"  (Lest 13072 ganger)

Utlogget #35 - Jørgen Stokkan

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
#35 - Alfa Romeo 155 "Martini"
« på: 18. Februar 2013, 15:48:54 »
Engelsviken Racing

Fører:
Jørgen Stokkan
Bjørnulv Stokkan

Bil 2017/ 2018:
- 1994 Alfa Romeo 155 2.0TS 8V Turbo
- Ca 300HK
- Startnummer 35
- Klasse 1
- Egenvekt 990 kg
- Glassfiber frontfanger, panser, skjermer og bakluke.
- Plastruter rundt hele. (Frontrute i glass)

Bil 2013-2016:
- 1994 Alfa Romeo 155 2.0TS 8V. Startnummer 35. Klasse 3
- Egenvekt 990 kg
- Glassfiber panser, bakluke og skjermer. Sidepaneler og dører formet i Aluminium
- Plastruter rundt hele. (Frontrute i glass)

Beste rundetider:
Rudskogen:
1:39.554 (kl 1 2016)
http://www.amigoo.se/event/1269

Kalskoga:
1.19.238 (2013) - Kval
1.18.873 (2013) - Løp

Våler:
1.06.730 (2013) - Kval
1.07.338 (2013) - Løp

Kort oppsummering av sesongen 2012:
- Løpende forbedringer på rundetider for hvert heat som ble gjennomført
- Ingen, absolutt ingen problemer med bilen foruten at den hopper ut av 3.gir. (Satser på å kunne ha begge hendene på rattet i 2013)
- Flott støtteapparat innad i teamet og av alle andre i Corsa gamet :)

Forbedringer for sesongen 2013
- Toppen har blitt høvlet
- Kammer er overhalt/endret
- Qalife diff blir satt inn for bedre driv ut og igjennom svingene.  

Her finner dere noen onboard filmer:
http://www.youtube.com/user/TeamDuckRacing?feature=mhee
« Siste redigering: 20. April 2018, 13:53:48 av #35 - Jørgen Stokkan »

Utlogget Stian Henriksen

  • Comitato
  • Innlegg: 471
    • E-post
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 Martini
« Svar #1 på: 11. August 2013, 23:59:29 »
En liten ting etter incidenten på ID. Etter å ha sett knusingen av ruta på passasjersiden så mistenker jeg at det kanskje har blitt benyttet plexiglass og ikke polykarbonat (Lexan/Makrolon). Polykarbonat skal ikke knuse slik som dette. Kan dere få bekreftet at det har blitt benyttet ruter i riktig materiale?

Lexan og Makrolon er helt umulig å knuse, selv når man kaster en platebit i asfalten med stor kraft splintrer den seg ikke. Gjør gjerne en test selv!
Teknisk leder Corsa Italiana. Ved hastespørsmål til teknisk gruppe anbefales en epost til teknisk@corsaitaliana.no

Utlogget #35 - Jørgen Stokkan

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 Martini
« Svar #2 på: 30. Januar 2017, 12:58:38 »
Vinteren er godt i gang ( i alle fall på kalenderen..)
Gledelig å se er at det er fart i mange garasjer. Våren kommer fort og vi ser virkelig frem mot Race 1
Vi brukte store deler av 2016 på endringer, som til slutt gav resultater. Før 2017 sesongen blir planen å jobbe videre med den "nye kraftpakken" som nr 35 har blitt. Det blir gjort noen endringer. Hva disse blir har vi ikke tenkt å slippe helt enda, men en ting er et faktum
"no more Martini"

Det er med et tungt hjerte at Martini forsvinner, men med norske regler så blir budskapet noe begrenset (Martin - Artini ....osv. )
For 2017 kommer nr 35 i nye klær. Hva dette blir, gjenstår å se, vi tror og håper resultatet blir godkjent.......To Be Continued!

Bil:
- Startnummer 35
- Klasse 1
- 1994 Alfa Romeo 155 2.0TS 8V Turbo.
- Effekt ca 300HK
- Egenvekt 990 kg
- Glassfiber panser, dører, bakluke og skjermer.
- Plastruter rundt hele. (Frontrute i glass)


Utlogget #176 - Arve Vassbotn

  • Comitato
  • Innlegg: 176
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 Martini
« Svar #3 på: 30. Januar 2017, 13:25:07 »
Stemmer for DTM dekor, Larini style, då skulle de være godt innafor! ;D



Utlogget #35 - Jørgen Stokkan

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 Martini
« Svar #4 på: 30. Januar 2017, 13:58:22 »
Kan ikke si noe annet enn at denne er lekker.
Den har absolutt vært i tankene, men det ryktes om at det er en Rød 155 "in the making" (dato for ferdigstillelse er ikke satt), så må nok gå en litt annen vei.
Men det noen av elementene på bildet over vil bli brukt ja :)

Utlogget #35 - Jørgen Stokkan

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 Martini
« Svar #5 på: 07. Februar 2017, 11:15:49 »
Da begynner vi å nærme oss et ferdig resultat. Fortsatt litt som gjenstår men det meste av Decal trimmingen er nå utført  :D  ;D
På Torsdag kom det nye 1260cc dyser i posten. Så regner med at disse klarer å levere nok suppe for en god tid fremover.


Utlogget 72 - Bo Wilhelm Kielland

  • Pilota
  • Innlegg: 6
    • E-post
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 Martini
« Svar #6 på: 07. Februar 2017, 16:06:41 »
Dette var utrolig tøft. La dere folie selv? I så fall var det vanskelig?

Hva slags "klips" har dere for å feste frontfangeren?

Gleder meg til våren kommer snart nå...

bo

Utlogget #35 - Jørgen Stokkan

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 Martini
« Svar #7 på: 07. Februar 2017, 16:38:01 »
Hei Bo

Vi har fått masse hjelp fra studentene ved Ås Videregående Skole med støtte fra læreren deres Espen Enerhaugen (The maker of 155 Martini").
For at studentene skulle få en utfordring, så er ikke bilen foliert, men lakkert. For å få litt blest rundt samarbeidet jobber jeg med Alfanytt om en reportasje og håper å komme i mål med det.
Tenker det kan være positivt for skolen og ikke minst for Corsa miljøet. Kanskje vi får noen flere til å "leke" sammen med oss :)

Når det folie eller Decal trimmingen så er den kjøpt inn fra England. Denne jobben er også utført av studenter ved Ås VGS.
Kvaliteten virker veldig bra. Levering var raskt og de var veldig behjelpelig rundt våre ønsker om endringer.
http://www.creative-vinyl.com/5-5-full-rally-kits

Klips til fanger er handlet inn fra AliExpress. Virker meget solide. Laget i Aluminium.
https://www.aliexpress.com/item/VR-RACING-Universal-Black-Push-Button-Billet-Hood-Pins-Lock-Clip-Kit-Car-Quick-Latch-New/32645985997.html?spm=2114.13010608.0.0.KPV5FM

Ting som står for tur er:
- Bytting av dyser
- Justering av ventiler
- Tette en liten oljelekkasje
- Se på muligheten for en diffuser under bilen
- Enklere mulighet for å justere Camber i front
- Bytte frontrute

Så fortsatt litt igjen....

Utlogget Jon-Even Johansen

  • Comitato
  • Innlegg: 855
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 "Martini"
« Svar #8 på: 08. Februar 2017, 11:15:18 »
Nice! Stemmer for at lærer Enerhaugen organiserer klassetur til Rudskogen i slutten av mai!

JE
0o=V=o0

Utlogget 72 - Bo Wilhelm Kielland

  • Pilota
  • Innlegg: 6
    • E-post
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 Martini
« Svar #9 på: 15. Mars 2017, 15:19:14 »

Utlogget Bjørnulv Stokkan

  • Pilota
  • Innlegg: 0
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 "Martini"
« Svar #10 på: 11. Februar 2018, 12:55:34 »
Hei.  Etter en skuffende sessong i 2017 må det gjøres modifikasjoner på maskineriet til nr 35. Turbo er blitt byttet ut med en som ikke skal skape baktrykk samt gi effekt på hele turtallsområdet. (se bilder) Toppen er byttet tilbake fra en 75 topp til en 155 for å hinder overoppheting og litt høyere kompresjon . Ny stor Alu radiator og El. vannpumpe er kjøpt inn. Blokka er frest opp  kjølekanaler ingen restriksjon med untakk av pakkning. Mekanisk vannpumpe er tatt ut, Nytt vann innløp er under konstruksjon, se bilde. Så nå håper vi varmkjøring er historie. For at motoren skal puste litt letter så er det satt inn en trim kam på innsugsiden og en lettere modifisert kam på eksosieden.

Girkassa ble forsterket I 2017, så vi for håpe at den holder litt til, må nok sette opp motoren etter girkassa.  Vi håper på ca 300-350 hk opp til et turtall på 7200rpm og et moment på maks 350-400 Nm som ligger over det kassa er designet for, men vi for prøve.

Thomas har modifisert eksosmanifolden slik at den nye turboen kan monteres
Flink den gutten.

Ser frem til å få prøved bilen både I benken hos Jonus og på tørr bane til våren.

Utlogget Lars Ola Amundsen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 "Martini"
« Svar #11 på: 04. Mars 2018, 14:04:03 »
Jeg prøver å følge deres eksempel, nemlig å bli ferdig i tide :)

Utlogget Bjørnulv Stokkan

  • Pilota
  • Innlegg: 0
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 "Martini"
« Svar #12 på: 11. April 2018, 14:47:05 »
Hei.

En liten statusoppdatering på Nr 35, det går fremover og bilen må være klar før 9 mai. Da vi stikker på en liten ferie tur. Det blir ingen 35 til i starte i Karskoga i år. Men 26 mai på Rudskogen håper vi at vi kommer litt lengeren ut av depoet.

Motoren er bygget om tilbake til orginal 155 topp, nye kammer, ny større turbo (baktrykk er historie), Kjøle systemet er bygget om med en stor alu radiator og elektrisk vannpumpe. Så nå håper vi at det er over med oppheting av motoren og fars topplokk.

Ser frem til en ny sesong og treffe dere alle igjen, lenge siden sist nå. ( Kribler i høyrefoten)

Stå på, det hadde vært hyggelig med flere biler på banene i løpet at årets sesong.
Bjørnulv

Utlogget Bjørnulv Stokkan

  • Pilota
  • Innlegg: 0
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 "Martini"
« Svar #13 på: 22. April 2018, 18:25:10 »
Hei.

Da fikk vi startet #35 i dag. Fremdeles litt å gjøre og noen timer i benken hos Jonus Racing før vi er klare til ny jomfrutur på Rudskogen den 26 mai. Dette blir spennende.

Jørgen og Bjørnulv

Utlogget Bjørnulv Stokkan

  • Pilota
  • Innlegg: 0
Sv: #35 - Alfa Romeo 155 "Martini"
« Svar #14 på: 24. April 2018, 11:40:46 »
Da er det stort sett bare mapping og litt småtteri igjen