Skrevet av Emne: #34 Jens Hagen  (Lest 57486 ganger)

Utlogget Jon-Even Johansen

  • Comitato
  • Innlegg: 855
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #15 på: 11. Oktober 2013, 20:32:02 »
Tommel opp Jens! Skal du bygge om til høyrestyring også?:-)
0o=V=o0

Utlogget #34 Jens Hagen

  • Comitato
  • Innlegg: 1
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #16 på: 11. Oktober 2013, 20:41:07 »
Tommel opp Jens! Skal du bygge om til høyrestyring også?:-)

Nei, Bare litt testing og planlegging (det sitter ett midlertidig stag i vegen på venstre side).

Utlogget #66 Ivar Olafsen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #17 på: 12. Oktober 2013, 13:37:40 »
Kult prosjekt. X 1/9 er en gammel favoritt! :)


Utlogget #34 Jens Hagen

  • Comitato
  • Innlegg: 1
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #18 på: 12. Oktober 2013, 19:22:12 »








Nye forsøk i dag. Her er motoren hengt inn med 30 grader tilt forover i steden for 10 grader.
Tror det må bli denne vinkelen for da passer det bedre med høyden på drivakslene.

Utlogget #52 Fred Arve Monsen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #19 på: 12. Oktober 2013, 20:05:14 »
Gromt Jens !
disse  er riktige racervogner !!, går fort timene  på youtube , med X1/9 +Bergrennen 8)

Hva er muligheten for å sitte midt i bilen , ala sportvogn ?
sier reglementet noe om det ?

FAM

Utlogget Jon-Even Johansen

  • Comitato
  • Innlegg: 855
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #20 på: 12. Oktober 2013, 20:16:13 »
Det står det ingenting om i reglene nei...:-)

JE
0o=V=o0

Utlogget #34 Jens Hagen

  • Comitato
  • Innlegg: 1
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #21 på: 12. Oktober 2013, 21:19:05 »
Med mindre man vil sitte oppå midt tunnelen så står det att man ikke får endre på bærende konstruksjon.
Men man kan få dispensasjon for å endre så hofta sitter inntil midten av bilen.

Jeg vil søke om å få gjøre en liten bulk i midt tunnelen så jeg kan ha stolen helt inntil den.
I tillegg må jeg søke om å få bruke bilen med de endringene som allerede er gjort i motor rommet.
Ellers blir jeg aldri ferdig med den.

Utlogget Kai Rune Aulie

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #22 på: 16. Oktober 2013, 20:04:48 »
Får du denne godkjent med past/glassfiberskjermer? Dallara kittet
Var det den i Syling du kjøpte? Med Dallara kittet?

Utlogget #34 Jens Hagen

  • Comitato
  • Innlegg: 1
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #23 på: 16. Oktober 2013, 20:08:09 »
Ja.

Utlogget Kai Rune Aulie

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #24 på: 16. Oktober 2013, 20:14:26 »
Spennende. Jeg leker litt med tanken om å bygge om en av mine Xr ti løpsbil. Men har vært skeptisk til dette regelverket nettopp pga vekt. Det er en "relativt tung" liten fiat. Og kan vel fort bli "klasset" ut pga det.

Utlogget #34 Jens Hagen

  • Comitato
  • Innlegg: 1
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #25 på: 16. Oktober 2013, 20:22:03 »
2.4.7 Modifiseringer karosseri
For å redusere bilens løpsvekt kan følgende modifiseringer gjøres:
- Interiør og isolasjon kan fjernes. Sideruter og bakrute kan erstattes med klart
gjennomsiktig hardt plastmateriale av type polykarbonat (Makrolon®, Lexan® eller
lignende) med min. 3 mm tykkelse. Frontrute må være som orginalt, dvs. av laminert type.
Dette iht. Se ellers ’Teknisk reglement for hastighetsløp’ §307 pkt. C i Bilsportboken.
- Karosseriets løse deler som panser, koffertluke, dører kan lettes/erstattes med tilsvarende i
lettere materialer.
- Skjermer og andre karosserideler kan erstattes med lettere materialer, så fremt de er
sikkerhetsmessig forsvarlig og fast montert og ikke svekker bilens bærende konstruksjon.
- Ved karosserimodifiseringer som fastmonterte skjermer og frontstykker ol., skal bilens
opprinnelige identitet tydelig fremkomme.
- Panser og koffertlokk/bakluke må sikres med ekstra låser som enkelt kan åpnes uten bruk
av verktøy. Orginal panserlås må settes ut av funksjon.
- Såkalt flippfront som vippes fremover er ikke tillatt.
- Bilens bærende struktur og konstruksjon skal beholdes original.
- På biler med frittliggende støtfangere kan disse fjernes. På biler hvor støtfangere er en
integrert del av karosseriet skal disse beholdes.

Utlogget #34 Jens Hagen

  • Comitato
  • Innlegg: 1
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #26 på: 16. Oktober 2013, 20:25:52 »
Spennende. Jeg leker litt med tanken om å bygge om en av mine Xr ti løpsbil. Men har vært skeptisk til dette regelverket nettopp pga vekt. Det er en "relativt tung" liten fiat. Og kan vel fort bli "klasset" ut pga det.

Kjør på, kanskje vi blir flere. Håper det. ;D

Utlogget Kai Rune Aulie

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #27 på: 16. Oktober 2013, 20:37:28 »
står ingenting om tak. Kjøre uten? ;D

Utlogget #34 Jens Hagen

  • Comitato
  • Innlegg: 1
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #28 på: 16. Oktober 2013, 21:46:48 »
Jeg vil ha tak.
Vil prøve å få til ett Alu. tak. (Seigt og bra i tilfelle man ruller.)

Utlogget Ronny Åkerholm

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #34 Jens Hagen
« Svar #29 på: 16. Oktober 2013, 22:49:40 »
Sylling? Har Yrjan solgt? Er så mange år siden jeg så bilen hans, at jeg husker ikke hvilken farge den hadde. Og hadde aldri sett for meg at han noen gang skulle selge  ???