Skrevet av Emne: #50 A112 Abarth ex-ladycup  (Lest 43712 ganger)

Utlogget #176 - Arve Vassbotn

• Global Moderator
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
Sv: #50 A112 Abarth ex-ladycup
« Svar #30 på: 01. April 2015, 13:28:31 »
Har du rota fram ein slik med ein haug med ventilar?

Me "hardcore" gutta køyrer kun med halvparten veit du....... 8)

(FAEN altså! I år som eg endeleg skulle få has på denne jævla bikinien....  ;D ;D ;D)

Utlogget #50 Thomas Stokkan

• Pilota
« Svar #31 på: 01. April 2015, 14:47:41 »
Har du rota fram ein slik med ein haug med ventilar?

Me "hardcore" gutta køyrer kun med halvparten veit du....... 8)

(FAEN altså! I år som eg endeleg skulle få has på denne jævla bikinien....  ;D ;D ;D)

Nei, kjører uten ventiler i år, bare reed ventiler. Står vel ikke noe om at det ikke er lov med 2-takter?

• Pilota
« Svar #32 på: 10. Desember 2015, 18:44:39 »
Ahh, da har nr. 50 vært i bremsebenken med sin org. Fiat 500 motor.
Og skal si den er litt av ett råskinn! HAHAHAHA

Nå kan dere lure nå. hvor MANGE hester den lille loppa har bremset på hjula.

En meget fornøyd Thomas.. ;)

• Global Moderator
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #33 på: 10. Desember 2015, 20:12:35 »
54 ?  ;D

• Pilota
« Svar #34 på: 10. Desember 2015, 20:53:25 »
57 ærlige staute hester og 90 nm... Skikkelig maskinist! HAHAHAHA
« Siste redigering: 18. ſeptember 2016, 18:50:04 av #50 Thomas Stokkan »

• Global Moderator
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #35 på: 10. Desember 2015, 21:50:32 »
 ;D

Utlogget Jon-Even Johansen

• Comitato
  • Fredrikstad
    • E-post
« Svar #36 på: 11. Desember 2015, 07:52:15 »
57 hester er solid, men vi klarte da å få opp farten på den allikevel :-) Synes du skal pakke ned trimkammen og kjøre uforandret til året, 20-30 hester til på den lette bilen kan aldri gå bra :-)

JE
0o=V=o0

Utlogget Remi Løvhøiden

• Comitato
    • E-post
« Svar #37 på: 11. Desember 2015, 21:41:44 »
57 på hjula - betyr nok 70++ på veiva - og det må jo kunne sies å være svært brukbart med tanke på at dette er en brukt standardmotor;-) Jevn fin dreiemomentskurve hjelper jo også på. Bilen kan jo knappest kalles en sinke på tross av beskjedne tall!!

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
  • Stå pååååå.....! (112/128)
« Svar #38 på: 12. Desember 2015, 11:54:16 »
Har hatt gleden av å kjøre 4 løp med nr 50.det er ingen sinke på banen ,har mye glede av diff sperre på den. På 4 starter 1 2nen plass,2 3dje plasser,1 3dje plass og flere høye 1.50 tider på rudskogen og morsomme fighter ikke minst med Arve i en 6/7 runder. Man må ikke haværsting bil for å ha det gøy på banen i Corsa'n. Det viktigste er å komme seg på banen ha det gøy,få kjøretid,erfaring og ikke minst få med seg det gode fellesskapet! ;D

• Pilota
« Svar #39 på: 06. Mai 2016, 20:36:55 »
Oppdatering er jeg dårlig på..

Bilder sier mer enn ord, så slenger ut ett par bilder fra 2015 sesongen.

Første bilde er av Mr. Lorangs første test tur på Rudskogen, siden bilen hans bestemte seg for å streike. Litt lite luft i høyre framhjul gjorde at gummien løsnet fra felgen etter bare ett par runder. Anders kjørte pent inn i depoet, fikk lagt på ett reservehjul og dro ut igjen.

Andre bilde er av nr. 50 som "night rider" foilert mattsvart i anledning Mr. Lorangs reserve bil. Planen var og få på en frontrute banner med Sigarillos Racing, men så kom en til å tenke på at det kunne tolkes som tobakks reklame. Derfor uteble det.

Siste bilde er fra en liten lakkeringsjobb i garasjen, siden nr. 50 nå i flere år har hatt en del personlige kosmetiske problemer fikk den i anledning 2016 sesongen litt ny lakk. Dårlig planlegning gjorde at lakkboksen uteble denne gangen, og jeg måtte ty til garasjen. Resultatet ble greit nok til å være racerbil amatørlakkert i garasjen.

Nytt for i år er også litt stivere ventilfjærer (da de gamle fløt på under 6000 rpm) den har også fått seg en liten trimkam, så vi kan kjøre litt fortere ned angsten. I fjor fikk jeg turtallssperra på 5.gir ned angsten. Opplever jeg det i år, går det vesentlig fortere.. ;) er jo lov å drømme. hahaha

Han som skulle bremse bilen hadde egentlig fullt til langt ut i juni, men han fikk en avbestilling nylig så da fikk vi vært og tunet inn innstillingene så vi ikke er helt på bærtur med det nye oppsettet.
Motoren er helt std. foruten kam og ventilfjærer. urørt bunndel som har rullet ca. 50.000 km. Men resultatet ble 50% økning fra standard. Så noe bedre ble det jo. Skal bli artig og få testet den på banen igjen.

Nå gjenstår det fortsatt litt montering samt oppsett av hjulvinkler osv.

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #40 på: 06. Mai 2016, 21:19:12 »
Hei Thomas.
Ifjor hadde jeg gleden av å få kjøre bilen  i flere løp. Da hadde bilen 67hk! Men Autobianchi er utrolig lett kjørt ,forutsigbar. Dette kompanserte for manglende hk. Under premieutdelingen ifjor under racing nm's regi ble dette kommentert under premieutdelingen av Ulf Johannesen! En behøver ikke mere enn en Autobianchi og 67hk for å ha det gøy. På rudskogen under nm racing var denne ca3 sek raskere enn den raskeste abarth 1000 i historisk noen gang hadde kjørt ? Du behøver ikke lure på hvilken bil som det har kostet myyye å bygge opp. Jeg er ikke i tvil om at det er vel så morsomt å kjøre Autobianchi!
Og nå med 50% økning iår !
Dette kommer til å bli meget bra på banen,og med deg bak rattet er det er nok flere som kommer til å få gleden av å se hekken på bilen din iår.
Thomas du er et eksempel for oss alle ,en av de utrolig flotte representantene for corsa pilotene ,bygger og utvikler bilen etter hvert som lysten er der. Du hjelper alltid andre piloter som har problemer. Låner bort bilen når du ikke skal kjøre selv. Gleder meg til å se deg og bilen på banen igjen.
Autobianchi har en spesiell plass i mitt hjerte.
Anders
« Siste redigering: 06. Mai 2016, 21:25:25 av Anders Lorange »

• Pilota
« Svar #41 på: 09. Mai 2016, 06:43:52 »
 ;D Takker for fine ord Anders!! ;)

Mye av morroa ligger i nettopp samholdet og det å utvikle bilen. Prøve ut teorier og finne ut hvordan ting påvirkes.

Thomas

• Pilota
« Svar #42 på: 09. Mai 2016, 06:46:25 »
I år har den pyntet seg med lykteringer og grill, tilogmed fått seg en liten skorpion i senter. ;)

Utlogget Jon-Even Johansen

• Comitato
  • Fredrikstad
    • E-post
« Svar #43 på: 09. Mai 2016, 09:03:21 »
Nice! Nå som effekten nesten er doblet, så har jeg hørt at støtfangere er in i år, så det er bare å lesse på!

JE
0o=V=o0

Utlogget Anders Lorange

• Pilota
« Svar #44 på: 17. ſeptember 2016, 23:27:18 »
Hei Thomas.

Du imponerer meg,kjører som om du har stjålet både bensin og bil! Du er en rå pilot og bilen din går i tillegg utrolig fort . Det er morsomt å se hva du får til med Autobianchin,den har en spesiell plass i mitt hjerte.  :)