Skrevet av Emne: #38 Ivar Olafsen  (Lest 10577 ganger)

Utlogget #38 Ivar Olafsen

• Pilota
    • E-post
Sv: #38 Ivar Olafsen
« Svar #15 på: 02. Oktober 2013, 11:09:34 »
Hve skjedde på enden av rettstrekka siste runden din egentlig? det kom mye rare lyder fra kompressorbilen, det smalt og slamret også så vi den ikke mer..

Publikumsvennlig bil og kjøring!  ;D

SKULLE forbi BMW M3'en så inderlig mye at gasspedalen kilte seg fast i gulvet!  ::)
Corsa Italiana går Flåklypa GP en høy gang!

Siste løpet sett fra innsiden av #66:

http://youtu.be/V3qGHXqdypc

Ivar Olafsen

Utlogget #6 Gabor Kovacs

• Pilota
    • E-post
« Svar #16 på: 02. Oktober 2013, 20:06:40 »
Og det var første gang Bjurman kjørte Rudskogen vel?
De synes det var spennende med en helt ny bane i tåka, går det til høyre eller venstre nå tro???

JE

Nå tror jeg at dere husker feil :)  Tåka var 1.10.11 og Bjurman var der, var nok første gangen det.  Det løpet jeg nevner tid fra var aug. i fjor, med to løp i flott vær. Vi var med begge gangene. Det jeg la merke til var at ny eier kjørte fortere med ca 2 sek enn rundetidene opprinnelige eieren hadde. Den kjøringen svenskene viste i 2012 var jo ganske imponerende!

Det jeg sier er jo at det er godt gjort å overta en bil og kjøre 2 sek bedre enn tidligere eier, som allerede kjørte imponerende!

http://www.mylaps.com/en/classification/2396919

GK

• Pilota
    • E-post
« Svar #17 på: 03. Oktober 2013, 05:18:55 »
Takk for hederlig omtale, Hans Rune og Gabor!  :)

Ble selv meget overrasket over at det gikk såpass unna i en ny og såpass motorsterk og potensielt giftig bil.
Jeg står likevel fortsatt ved utsagnet mitt tidligere i tråden om at det nok var gunstige forhold nå på søndag, og jeg ser ikke bort ifra at Bjurman selv kunne ha kjørt enda kvikkere enn meg hvis han hadde fått muligheten.
Uansett så er det jo litt kult at det nå er en Nordmann som har raskeste "italienske" rundetid på Rudskogen... ;D

#66 Ivar Olafsen

Utlogget Ronny Åkerholm

• Pilota
    • E-post
« Svar #18 på: 03. Oktober 2013, 07:06:14 »
Hvor mye effekt skal kompressorbilen ha? Du kjører jo regelrett ifra Hans Rune på strekkene, så den går veldig tydelig bedre enn hans!

Utlogget #6 Gabor Kovacs

• Pilota
    • E-post
« Svar #19 på: 03. Oktober 2013, 11:32:14 »
Hvor mye effekt skal kompressorbilen ha? Du kjører jo regelrett ifra Hans Rune på strekkene, så den går veldig tydelig bedre enn hans!

Hvis du leser min Alfabb link jeg postet under Ai,Ai,ai,  så ser du at en ny motor ble tatt i bruk i mai i år og under test så gikk girkassa i knas ved 300Hk v. 4500 omdr!  Det ble da anslått at motoren var på vei mot 400Hk!  Hva som ble sluttresultatet etter at gearkassa var reparert vet sikkert nåværende eier Ivar O. mere om!

Min mening er bare at aldri har langstrekket på Rudskogen vært så kortvarig som det vi ser med denne bilen! :)

GK

• Pilota
    • E-post
« Svar #20 på: 03. Oktober 2013, 15:27:55 »
Det stemmer.  :)
Men det var ikke motorbytte det var snakk om, bare en endring.
Bjurman byttet ut Eaton M62-kompressoren (som han kjørte med i 2011 og 2012) til en Varado-kompressor. Ifølge Bjurman ble toppeffekten den samme, men den ble sterkere i mellomregisteret. Faktisk så sterk at han har rasert tannhjulene i 3.giret iallefall en gang i årets sesong.
Bremsebenken der han fikk testkjørt motoren/bilen gikk til maks. 200kw, og det ytet den på bakhjulene allerede ved 4500rpm med Varado-kompressoren. Effekten ble da stipulert til ca. 370 hk (på motoren) tett på 7000rpm. Men dette er altså ikke blitt verifisert.
Under samtalene ifm. handelen ble vi enige om å sette Eaton-kompressoren tilbake igjen, da vi begge regnet med at bilen ble hurtig nok med den + det var fare for å knekke 3.giret hvis jeg var for hard på gassen med Varadoen installert.
Dette ble gjort, og Bjurman kjørte de 2 siste løpene på Karskoga med Eaton-kompressoren, og kjørte på 1.13.660...

Så sannsynligvis er det altså ca. 370 hk på motoren, og 300 og noe på bakhjulene.
Foreløpig er det nok!  ;D

#66 Ivar Olafsen
« Siste redigering: 03. Oktober 2013, 15:44:37 av #38 Ivar Olafsen »

Utlogget Ronny Åkerholm

• Pilota
    • E-post
« Svar #21 på: 03. Oktober 2013, 17:19:33 »
Den går utvilsomt GODT iallfall!  :)

Utlogget #66 Ivar Olafsen

• Pilota
    • E-post
« Svar #22 på: 24. November 2013, 17:40:52 »
Løp 8 2013:
Siste løpet med #38.
Rå kamp med Jørgan Stokkan på slutten!!!  :)
(fra 11.10 og utover)

http://youtu.be/7P8wtlwDmyI
« Siste redigering: 24. November 2013, 18:15:30 av #66 Ivar Olafsen »

Utlogget Bjørnulv Stokkan

• Pilota
« Svar #23 på: 25. November 2013, 20:03:44 »
Hei Ivar.
Det var artig å se dern kampen igjen.

Bjørnulv