Skrevet av Emne: #100 - Scuderia Lumbago  (Lest 49746 ganger)

Utlogget #100 - Per Husaas

  • Pilota
  • Innlegg: 2
    • E-post
Sv: #100 - Scuderia Lumbago
« Svar #135 på: 08. Juli 2020, 19:42:50 »
Takk for nok en fin dag på rudskogen!

Vi kom hjem med ny pers begge to, èn pokal, og en clutch som ikke vil fri ut..

1.45 barrieren er endelig brutt, med 1.44.945 på meg og 1.44.689 på Erik!
Terje er fortsatt en hårsbredd foran, og forbasket vanskelig å få has på.. Nummer 76 er også meget rask, så det er full fight om poengene!

Nå er det ned med kassa for å finne clutchfeilen, og kanskje man får tid til å montere en splitter også.

#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975

Utlogget #72 Terje Nilsen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #100 - Scuderia Lumbago
« Svar #136 på: 09. Juli 2020, 10:35:38 »
Klasse 3 blir bare raskere å raskere . Grattis med ny pers. Kara.👏
Å være et lite hestehode forran er tøft for syken.
Ikke bare bare å bli jaget 🤔

Utlogget #100 - Per Husaas

  • Pilota
  • Innlegg: 2
    • E-post
Sv: #100 - Scuderia Lumbago
« Svar #137 på: 10. ſeptember 2020, 15:23:46 »
Som noen sikkert har sett har ikke 100 vært påmeldt på en stund, det er grunnet fatal feil på motor..  :-\

Den gikk jo veldig godt helt til gir-skiftet røk, dog med en ufin tikking. Lyden har nok kommet av kontakt mellom ventil og stempel grunnet ujevn stempeloverflate..
Motoren har spist noe hardt (igjen), og kratrene dette har etterlatt har gjort kontakt mulig (max høvlet topp gir ikke mye klaring!).
Dette så vi også spor av i rådelagrene, så om vi hadde tatt sjansen og stilt med motoren som den var hadde vi nok ikke kommet langt.

Vi kastet da inn håndkledet for sesongen, da ingen av oss hadde tid til å bygge opp motoren i hui og hast.

Nå pønskes det ut ny plan for motor med forsterkninger i flere ledd (innenfor klassereglementet riktignok!), og en strategi for å legge oss så nært vektgrensen som mulig. Vi ble veiet litt for lett i siste løp, så der må vi få bedre kontroll.

Girskift problemet viste seg å være et av de fremre girkassefestene.
Modifikasjonen med en bolt rett igjennom festene for stivere hold har en risiko, hvis boltene løsner litt på kassa så roterer festet rundt bolten og lager krefter festet på kassa ikke tåler.

Løsningen ble en 3mm stålbrakett mellom 3 av hullene på kassa, og 1 bolt til gjennom girkassefestene så det ikke kan oppstå rotasjon.

Arbeidet ligger klart, god tid til neste sesongstart!  ::) ;D
#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975