Skrevet av Emne: #176 - Scuderia TOTEN  (Lest 133433 ganger)

Utlogget Olav Barhaugen

  • Comitato
  • Innlegg: 511
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #30 på: 16. Februar 2013, 13:37:57 »
Tillater meg å komme med et lite stemningsbilde fra en sen kveldstime på Rudskogen. Med hjelpende hender fikk Puntoen ny toppakning, og var klar til race når sola sto opp.


Utlogget #176 - Arve Vassbotn

  • Global Moderator
  • Innlegg: 176
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #31 på: 19. Februar 2013, 15:03:32 »
Lenge leve latskapen!!

Mens noen lakker biler bare for å lage former for deretter å støpe glassfiberdeler og andre igjen dreier ventilstyringer til den store gullmedalje, tok jeg snarveien og bestilte D2 coilover sett. Gidder ikke sitte og plundre med gamle fjærbein, gjengehylser, løse fjærer og digre muttere.

Så da er det bare å sette seg ved postkassa og vente.  ;D

Utlogget #176 - Arve Vassbotn

  • Global Moderator
  • Innlegg: 176
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #32 på: 06. Mars 2013, 20:28:33 »
Da har postdama levert  ;D



Og en liten vesentlig detalj siden det ikke er justerbar topp på disse.



Da er det bare å vente til snøen har smelta litt til så en får Vipern ut av låven.

Utlogget #11 Tom Stangeland

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #33 på: 20. Mars 2013, 23:31:34 »
Hei Arve ;)

Har montert D2 Coilovers på Punto GT`n i kveld, den ble ikke lav nok bak føler jeg... Nedre fjærsete er justert helt i bunn men mangler fortsatt ca.2cm.
Resten datt på plass som en drøm ;D

Mvh.
Tom

Utlogget #176 - Arve Vassbotn

  • Global Moderator
  • Innlegg: 176
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #34 på: 21. Mars 2013, 19:54:20 »
NICE!!!

Vi skal ikke bruke settet bak, der holder hjemmemekk versjonen fra i fjor i massevis. Håper på litt mildvær i påsken så jeg får ut Vipern. Var å sjekka i snødjupna i helga, og + grader står veldig høgt på min ønskeliste nå.....

Greit å høre at det smatt rett inn foran. På Vipern er jo alt "løst" etter utallige demonteringer/monteringer. Skal bli morro å prøve. Ble det stivt? Eller er det bare å bestille hardere fjærer med en gang?

Slenger du ut et bilde?

Utlogget #11 Tom Stangeland

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #35 på: 21. Mars 2013, 21:15:13 »
Bøyde meg under bilen i dag, det justerbare fjærsetet var i kontakt med Bumpstop`n... Fant sagen å kappet vekk hele gummi dritten ;)
Slenger ut bilder i morgen ;D

Utlogget #176 - Arve Vassbotn

  • Global Moderator
  • Innlegg: 176
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #36 på: 21. Mars 2013, 21:23:39 »
Bøyde meg under bilen i dag, det justerbare fjærsetet var i kontakt med Bumpstop`n... Fant sagen å kappet vekk hele gummi dritten ;)
Slenger ut bilder i morgen ;D

Ja den bump stopper'n er bare å få bort først som sist. Tenker det ble bedre da.

Utlogget Jon-Even Johansen

  • Comitato
  • Innlegg: 855
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #37 på: 21. Mars 2013, 22:00:56 »
Knall! Men kunne du målt det nedre festet foran? Avstanden mellom ørene og avstanden mellom hullene til boltene?:-)
0o=V=o0

Utlogget #176 - Arve Vassbotn

  • Global Moderator
  • Innlegg: 176
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #38 på: 01. April 2013, 20:04:14 »
Da har Viper'n inntatt garasjen. Den ble kjørt rett på lagring etter siste løpet i fjor, fikk en liten klunk kjøleveske, og glemt var den.

Helt til nå...... det var slush i røra og såvidt strøm nok til to runder på starter'n, men det var nok det. Punto er godbilen sin det. Nå hengern på bukker klar for litt mods  ;D

Utlogget #176 - Arve Vassbotn

  • Global Moderator
  • Innlegg: 176
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #39 på: 03. April 2013, 21:32:22 »
Da har vi nok en av de laveste Puntoene i landet...... 56 cm fra gulv til skjermbue, 5 cm til nedre kant av frontfanger. Stort lavere kan det nok ikke bli. Men er det stivt nok ??

Utlogget #89 Vegard Lucasen

  • Pilota
  • Innlegg: 1
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #40 på: 03. April 2013, 21:35:14 »
Men er det stivt nok ??
Hvis ikke finner du ut om det går an å få den lavere!  ;D

Utlogget 88 Olav Kristian Huseby

  • Pilota
  • Innlegg: 1
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #41 på: 03. April 2013, 22:11:08 »
Reglene sier minimum 5 cm bakkeklaring, og jeg har en 2x2 liggende i garasjen som passerer alle punkt. Stivest mulig bil, er ikke alltid det beste. Går den og hopper rundt banen, er ikke det særlig effektivt.
Lancia Thema, Beta, Delta og Kappa. Maserati Merak

Utlogget #176 - Arve Vassbotn

  • Global Moderator
  • Innlegg: 176
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #42 på: 03. April 2013, 22:30:14 »
Er frontfanger som er laveste punkt, så det er innafor nå. Demperne er justerbare og fjærene er mye stivere enn i fjor, så håpet er å dempe hjulløftet bak en tanke.... he, he. Tror jeg er på riktig vei. En bremsejobb og litt letting så er vi der.

Utlogget Jon-Even Johansen

  • Comitato
  • Innlegg: 855
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #43 på: 09. April 2013, 11:06:47 »
 ;)
0o=V=o0

Utlogget #176 - Arve Vassbotn

  • Global Moderator
  • Innlegg: 176
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #44 på: 09. April 2013, 21:04:47 »
Omtrent slik ja.... he, he.