Skrevet av Emne: #176 - Scuderia TOTEN  (Lest 136061 ganger)

Utlogget #176 - Arve Vassbotn

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
Sv: #176 - Scuderia TOTEN
« Svar #15 på: 14. Februar 2013, 10:04:08 »
19. juli 2011:

Da er det bare å koble på....

Vi ses vel på skogen om vel en uke?   ;)

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #16 på: 14. Februar 2013, 10:06:59 »
30. juli 2011:

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Da var debuten i boks, og for en debut! Til tross for at jeg ble brukt som rundingsbøye av samtlige andre i feltet og hadde dagens i særklasse dårligste tider, har jeg hatt en fantastisk morsom dag. Jeg fikk kjørt hele treningen og hele kvaliken tida ut + to gjennomførte løp. Bortsett fra at stålormen hadde tatt ett deksel på gearkassa, så der sto en fin stråle med olje rett i felgen gikk bilen som ei klokke. Oljelekkasjen ble fikset med noe lurium Jens hadde, og den er nå potte tett. Men som Jens også så treffende sa: skal du komme først i mål, må du først komme i mål. Det gjorde jeg, så dagens fangst er to flotte pokaler for to andreplasser...

Så da har jeg bevist det jeg ville, det går an å ta en vanlig bil rett fra gata, rive ut alt, få inn bur, stol, belter og kaste seg uti det.

Morro!!

Det får vi si oppsummerer Del 1.  ;)

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #17 på: 14. Februar 2013, 11:05:21 »
Eller vi kan jo ikke avslutte del 1 før hele teamet har vært på bane  ;D:

1. september 2011:

Scuderiaen gjør fremskritt dag for dag. På CSM hadde Jr. sine første ustøe svinger aleine i racerigga bil. Men det gikk ikke mange rundene før gutten var varm i trøya, eller hva sies til 10s dårligere rundetid på en blodfersk sjåfør, kontra faderen som har rattet bil i 25 år...... på klissvått føre!!

Jeg bøyer meg i støvet for den yngre garde!!

Flott kar, klar for debuten!

Arve V
-stolt far   ;D

Da får vi si at Del 1 fikk en lykkelig slutt!

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #18 på: 14. Februar 2013, 11:16:49 »
Del 2 - og berre så de er åtvara: -då går me over til morsmålet til underteikna  ;D

Me er no ca rundt påsketider 2012:

Kanskje me skal ta ein ny bolk i framhaldssoga "Arve gjer ting han ikkje kan", denne gongen utvida til "Arve gjer ting han SLETTES ikkje kan"

Det heile starta med Juniors famøse rivstart på Rudskogen ein fin haustdag i fjor. Det er vel einaste gongen i historia at ein 54 hestar sterk FIAT Punto har lagt att 15 meter med lakrisreimar på asfalten. Slike påkjenningar gjer ikkje godt for ein gamal stakkar og det gjekk ikkje meir enn eit par runder så takka klutsjen for samarbeidet og kasta handduken inn i ringen. At poden gjorde manns arbeid med klutsjen viser biletet under:

Bakerst i eit hjørne av vognskjulet har det i lengre tid stått ein litt større versjon av kraftpakka Punto'en var sett opp med frå ingeniørane i Italia. Då den kom til gards såg det slik ut:

Ikkje særleg innbydande og gå på denne klumpen i finstasen. Men ein omgang med oppvaskbørste, tannkost og whitesprit gjer underverk.

Med eit slikt utgangspunkt er det mykje meir morosamt å finne fram fastnøklar, pipesett og skrujarn. No skal det seiast at Fiat sine FIRE motorar er kjekke å skru på. Sidan dei er urøyvd av menneskjehender under produksjonen, så er det beint fram å skru på dei. Har ei maskin greidd å sette dei saman så må vel ein sjølvlærd røvar greie det?
Den "nye" motoren har nok levd eit godt og skjerma liv, utan dei heilt store utfordringane. Når den var på plass i stativet, og toppen var teken av såg det slik ut:

Eg kan ikkje sjå føre meg at denne har vore nær turtalssperra i sitt tidlegare liv. Ein so gjensota og gjengrodd motor har eg ikkje sett tidlegare. Noko som også vart bekrefta når trykkplata vart demontert, den var heilt blå! Tenkjer det er tante Olga på 75 år som har putra rundt i Tromsø gatene og brukt klutsjen som fatsregulator.

Motoren vart plukka ned i sine enkelte bestanddelar, topploket vart levert til ein lokal helt med remediar for planing av topp, med strenge formaningar om å ta godt i! Med boka til Haynes på fanget, nye pakningar i alle versjonar og variantar fikk eg til slutt sett saman galskapen og det var klart for neste operasjon.

Ut med den gamle motoren og inn med den nye. Det burde då være ein enkel operasjon? I prinsippet er det fire ledningar, to bensinslangar, tre skruar og to drivakslingar som skal løysast. Og andre vegen attende for å få inn den nye. DET kan ikkje være store arbeidet? Med det på minnet ordna eg meg fri dei tre dagane i påskeveka og skreid til arbeidet. Vel ein lærer så lenge ein lever! Skjærtorsdag såg det fortsatt slik ut i fram enden av bilen:

Og då var det tid for ein tur til vestlandet og skruing på 3P. Det gjeld og ha arbeid tilgjengelig dit ein reiser  :D

Andre påskedag var eg attende i vognskjulet og den nye motoren vart rigga til med ny racing klutsj, startmotor, gearkasse og ny tannreim. Men då eg kom til dynamoen kom det føre meg at den nye motoren kom frå ein nyare bil med servostyring. Reimhjulet til dynamoen passa ikkje over eins med noko som helst. Enten vart følaren til kamakslingen på feil plass, eller so vart dynamoen på feil plass. Løysinga var å bytte om på braketten som held følaren til kamakslingen. Men då måtte tannreim, gearkasse, startmotor, og botnpanne av endå ein gong. Det vart tidleg kveld den dagen. Dette er delane som må byte plass:

Bakdelen med å ha eit arbeid, er at ein faktisk må arbeide også. Det gjekk nesten tre veker før eg fekk kvalitetstid i vognskjulet igjen, men etter nokre intensive timar såg det slik ut fram enden av bilen:

Då var det berre målsida igjen før målstreken kunne passerast og laurbærkransen delast ut. Det skulle vise seg å bli eit kronglete oppløp. Den nye motoren er 2 cm høgre enn den gamle, alle slangar og tilkoplingar på innsuget sit på andre plassar enn på den gamle. Så alt av slangar og tilkoplingar måtte modifiserast og tilpassast. I tillegg lid eg av sterkt framskreden senilitet, så det var ikkje alt eg hugsa kvar skulle være... Attåt det er Punto 55 frå fødselen utstyrt med SPI innsrøyting. Punto 75 har MPI frå fødselen. Altså er det ulike motorstyringar og då også ulike kabelutlegg. Eg grunna mykje på om dette ville verte ei utfordring, men etter å ha lese koblings skjema med lupe og konferert med ekspertar tok eg sjangsen og berre kopla den nye motorstyringa rett på det gamle kabelutlegget.   :o

Så forrige helg som var tok eg mot til meg, fikk kopla ferdig ledningar og røyr, fylt på olje og vatn så det var klart for prøvestart. Ville det gå? eller ville det gå til skogen?
Vel den starta på første forsøk, men den gikk ikkje særleg bra, rett opp på 3000 omdreiningar og veldig uryddig gange. Så nok ein gong vart det tidleg kveld og studie av boka hans Haynes. Nok ein gong var det minnet som spelte meg eit puss. Det mangla ein vakumslange mellom innsug og bremsekraftforsterkaren. Med den på plass kan eg no seie at transplantasjonen har vore vellukka so langt. I dag er det årskontroll av bilen og går det i orden er vi på plass i Sverige 20. mai.

Her er den i årets drakt, med årets sponsorar klistra utover:

Det gjekk bra denne gongen også  ;D

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #19 på: 14. Februar 2013, 11:19:58 »
24. mai 2012 - oppsummering etter Karlskoga.....

Ja, det er vel ein eller to som ventar på resultatet etter helgas øving på bane?

Me kan no starte med det positive, så ventar me med det som hevar blodtrykket til slutt....   ::)

Den nye motoren innfridde alle forventningar og vel så det. Det var rett artigt å bevege seg rundt bana, og attpåtil få prøve seg på forbikøyringar, ikkje berre verte forbi- og fråkøyrd. Fjorårets rundingsbøye, var ikkje lenger det, rundingsbøye altså. Og med nye dekk, gateslicks må vite, låg den som ei nysmurd svele (ta ferge på vestlandet og bestill svele i kafèen om du ikkje veit kva svele er) på bana. Det vart endå meir tydeleg at fjøyrene er alt for mjuke, for no gikk det nok for fort til at dei greidde å henge med. Så innan det er gjort noko med hjulopphenget er nok årets oppnavn "krengekua"

Underteikna fekk med seg første treningspass, jr. fekk med seg andre treningspass og var skikkelig varm i trøya når kvalifiseringa starta. Han ga jernet og satte ei tid som ville gitt oss ein god plass på startplata i første løp.

MEN, som sagt fleire gongar i denne tråden, "Arve gjer ting han ikke kan" og det gjekk som det ikkje skulle gå. I iveren etter å få bilen ferdig vart eit viktig moment gløymd/utelete. Locktite på vitale skruar har eg no lært er viktig, særs viktig! Eg kan ikkje få understreka nok kor viktig det er! HØYRER DE??!! DET ER VIKTIG MED LOCKTITE PÅ BOLTEN TIL NEDRE REIMHJUL!!!

For å gjere historia kort, nedre reimhjul losna, veiv og stempel levde sitt liv og toppen eit heilt anna. Det let ille når me prøvde og få liv i den igjen med hjelp frå hjelpsame corsapilotar. Det var sluttkøyrd!!

Med ein topp som er høvla 0,8mm er eg ikkje brått sikker på om dette har gått bra, men eg håpar på flaksen og at eg berre kan sette på nytt reimhjul med LOCKTITE på bolten, time oppatt og køyre vidare. Men med den uflaksen me har hatt i det siste luktar det ny motor lang veg... Eg har ikkje åpna opp spetaklet enno, så de får fylgje med i framhaldssoga for å få vite korleis dette går.

Ein ting er i alle fall sikkert: - ME GIR OSS FAEN IKKJE!!!

Velkomen attende!

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #20 på: 14. Februar 2013, 11:30:49 »
6. juni 2012:

Ja, ja, ja då er galskapen avdekka:

Pilene viser kva det har vore kontakt..... ved nærare 10000 rpm. Det viser seg at det var ei ny bomgearing inne i bildet. Denne gongen holdt kløtsjen.... Dette er dei synlige skadene, botndelen snurrar pent, ikkje noko ulydar, lugging, skraping av noke slag når eg dreier rundt.

Så då er spørgesmålet: - Kva no? Går vi på med krum hals og byter alle ventilar og styringar og håpar på det gjer susen?

Eller; - Noken som har ein 1242 til overs???

Men då har vi lært noke nytt, ein 1242 med 0.8 mm høvla topp og racing kløtsj toler ikke å gå frå tredje gear til andre gear på fult øs....

Trur ikkje det blir noke St.Hans ræs på Scuderia Toten..  :(

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #21 på: 14. Februar 2013, 11:38:41 »
13. juni 2012:

Då veit eg korleis ein racing clutch virkar  :D

Etter den fatale bomgiringa til Jr. har boltane til svinghjulet blitt klipt rett av   :o

På gearkasse sida såg det slik ut:

Der låg svinghjulet og kosa seg for seg sjølv, ikkje rart dette ikkje lot seg fikse i ei handvende... og kløtsjen?

Like fin den, og klar for meir racing.  :D

Alfaekspressen reiser til det kjente grisehuset i grenland ein stad for å hente ein ny motor i morgon kveld..

Så det går opp og det går ned, det går hit og det går dit og det går rundt ein liten bit..

To be continued....

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #22 på: 14. Februar 2013, 11:43:06 »
Fredag 15. juni kl 20:00

Alfaekspressen var ein svipptur til grisehuset i skogen og fikk med denne undringspakken:

Skal tru kva som skjuler seg inni denne pakkesangen....

Det liknar på noko kjent, får vaske den litt.

Det var ein FIRE 1242!! Det var flaks...

Hål i bånnpanna hadde den, så den må bytast før den kan heisast på plass. Men det går framåt.

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #23 på: 14. Februar 2013, 11:44:51 »
Laurdag 16. juni kl. 19:27:

IT'S ALIVE!!  ;D

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #24 på: 14. Februar 2013, 12:09:52 »
24. juni 2012:

Og korleis gjekk det ?

Jauda, det gikk som det måtte gå det......

DET VART POKAL!!!!!   :D

Men den kom ikkje helt utan kamp. Bles toppakninga etter to runder på fredagen, så då var det fram med fastnøkkel 10, 13 og pipe 10 og 13. Det er faktisk alt ein treng   ;)

Så med lommelykt i kjeften og hjelpande hender vart det fiksa utover natta. Nokre timars søvn, eit par polarbrød og ein kaffekopp, takk Jens! Så vart den tima opp, fyllt på vatn og fyrt opp. Fem drag på parkeringsplassen og klar for race.

Så me fekk med oss to fulle treningar, kvalik og to løp. Begge pilotar klokka inn gode tider og ein tredje og ein fjerde plass i klassa.

Happy ending!

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #25 på: 14. Februar 2013, 12:19:02 »
15. juli 2012:

Tre veker med slaraffenliv er over! Men framsynt som eg er passa eg no sjølvsagt på å få levert nokre godsaker medan eg var borte. Postdama dukka opp ho, med nye bak fjøyrer til ræserbilen.

Senkefjøyrene er dei raude...... Dei senkar 6 cm bak, dei nye er 6 cm kortare enn senkefjøyrene, men like lange som senkefjøyrene er komprimert og er på 800 pund...

Og så var Reodor Felgen innom i dag... då vart eine sida slik:

Blir spanande å sjå korleis dette blir når den kjem ned på jorda igjen  ::)

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #26 på: 14. Februar 2013, 12:26:03 »
5. august 2012:

Ny corsa helg gjennomført, denne gong utan noko tull og fanteri. Kampingstol og slækking i pit er mykje meir morosamt enn skruing til langt på natt.

Hjulopphenget bak fungerte perfekt, no er eg nede på 1,57 og litt til. Men me har no historias høgaste hjullyft på innerhjul, nokon snakka om å gå opprøyst under bilen i sving, så no er det framme det må strammast opp. Jr. køyrde begge løpa og gjorde ein framifrå innsats, han er no kun en tidel unna den magiske 2 minutts grensa.

Hupp hurra for Scuderia Toten!!

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #27 på: 14. Februar 2013, 12:38:22 »
19. september 2012:

Då har me vore og køyrd ræserbil igjen. Ikkje noko tull eller tøys denne gongen heller, bere moro hele helga.

På laurdag køyrde Sr. og det gjekk no bra. Hovudmålet var å få Cinq'en med blondetruser bak, og det gjekk med god margin  ;D

Søndag var det Jr. sin tur, og han vart nok noko overraska over trøkket i lørja, og i iveren etter å klå på blonde Cinq'en fekk han til ei flott 360 graders snurring, og ei fin parkering midt i sandkassa. Der vart han ståande ei runde før han fikk gravd seg ut att.

Sidan sist har Viper'n, mista ei runde på fjøyrene framme og fått hol i panseret, men det må nok sterkare lut til. 895 kg, med full tank og sjåfør er nok i tyngste laget.   :o

• Comitato
  • Skreia - Østre Toten
    • Home of the "Viper"
    • E-post
« Svar #28 på: 14. Februar 2013, 12:49:13 »
Oppsummering etter sesong 2:

Stemningsbilde frå siste løpshelg i Corsa Italiana. Nok ei helg gjennomført uten plunder og heft. Nye grenser er flytta og "Viper'n" er ikkje lenger rundingsbøye. I år er tidene forbetra med høvesvis. 15 og 30! Sekund på Vålerbanen og Rudskogen. På begge baner held me no snittfart over 100 km/t. For knapt eit år sidan var det ein utopi!
Så får me bruke vinteren til å pønske ut nye triks som kan ta oss til nye høgder. Så då takkar me for i år og ønskjer velkomen attende til våren og meir spetakkel.

Utlogget Jon-Even Johansen

• Comitato
  • Fredrikstad
    • E-post
« Svar #29 på: 14. Februar 2013, 12:56:45 »
Bølgen! Fra 0-100 på 2 år - episk innsats Arve!

JE
0o=V=o0