27. august 2010 - Ting Tar Tid:Liten update fra Scuderiaen.
Vogna er nå nede på bakken, bremser i begge ender er gått over, bak er absolutt alt byttet fra rør til bremsebånd, og plutselig var der bremser bak gitt, både den som er operert med foten og den som opereres med armen

Nye hjullager ble også satt på plass, så nå ruller det så fint så.
Foran var det meste nytt så der ble det bare plukket ned, renset og klint på litt kobberpasta på glidedelene. Bremseveske bytta.
Nye TOYO Proxes T1R i dim 195/50-15 er satt på, og det ble "noe" trangt i hjulbuen bak, så her må slegga frem igjen. Kjører rene gatedekk til å begynne med, tror nok at både jeg og jr. har mer enn nok med å lære og kjøre bil, så racing dekk får komme når vi har slitt ut disse....
Etter ett par timers ræs på bygdeveiene rundt om på Toten i går kveld, sitter jeg igjen med følgende foreløpige konklusjon:
Fjærene til Fritz var, som fryktet, noe myke. Bilen er lav og stiv for all del, men ved hurtig kurvekjøring og godt pådrag ut av sving subber det bak, og jeg syns den krenger "litt" mye....

Foreløpig løser jeg subbinga med slegga....

Bremsene vriker som de skal, det ble fire rette streker i grusen :lol: og den går rett frem ved hard nedbremsing på asfalt, så da er det godkjent

Motoren er tett, den svetter litt olje rundt toppdekselet, men det ser nå ut som tørsten etter vann endelig har gitt seg, måtte nok bare få kjørt den litt hardt ser det ut som.
Rusthulla i gulvet har jeg en plan for i forbindelse med bur og sete montering.
Så da er det bare å få ringt til burbyggern som jeg avtalte burbygging med i April

...... ting tar tid...... i alle fall når en bare har ett par korte kveldstimer ett par kvelder i uka..
Og, vingen.....?? vel unggutta på den lokale Æsso'n syns den var "dritkul"

Det ser værre ut enn det går....