Skrevet av Emne: Revisjon av reglementet for 2023-2025  (Lest 840 ganger)

Utlogget Ole Petter Friberg

  • Comitato
  • Innlegg: 12
    • E-post
Revisjon av reglementet for 2023-2025
« på: 28. Juli 2022, 13:16:53 »
Det er på høy tid å starte arbeidet med revideringen av vårt reglement. I første omgang inviteres alle som har forslag og synspunkter til å sende disse inn til racing-styret. Forslagene bør begrunnes, det være seg "flere deltagere", "tettere konkurranse", "kostnadsbesparelse", eller andre grunner.

Jeg er litt usikker på hvorvidt mailserveren vår er i drift nå, så send forslagene pr epost både til teknisk@corsaitaliana.no OG til ole.petter.friberg@greenflag.no.

OP


Utlogget Stian slåtta

  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Revisjon av reglementet for 2023-2025
« Svar #1 på: 06. ſeptember 2022, 17:07:55 »
Hei.
Når er arbeid med regelverk ferdig?
Greit p vite før man gjør endringer for neste sesong😃

Mvh Stian

Utlogget #13 - Rune Risholt

  • Comitato
  • Innlegg: 183
    • E-post
Sv: Revisjon av reglementet for 2023-2025
« Svar #2 på: 07. ſeptember 2022, 07:16:30 »
Planen er at vi skal være klare til nyttår ;)

Blir neppe noen store endringer :o

Utlogget 7 Bjørn Ivar Iversen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Revisjon av reglementet for 2023-2025
« Svar #3 på: 10. ſeptember 2022, 08:25:06 »
Som jeg pleier å si til de som har for god tid når de bygger racerbil er att det du ikke har fått ferdig til jul det rekker du ikke sesong start,så jeg mener dette må vi bli enig om fortere en til januar

Utlogget #100 Erik Narverud

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Revisjon av reglementet for 2023-2025
« Svar #4 på: 14. Desember 2022, 22:55:54 »
Heisann, da er omsider nytt regelverk meislet ut og sendt til NBF for godkjenning.

I høst har teknisk utvalg etterspurt, mottatt og behandlet en rekke forskjellige forslag til endringer. Vi har hatt en ganske omfattende, men også relativt ryddig prosess rundt vurdering av disse. Ettersom mange står i ferdigstilling i garasjen med verktøy i hånd, så forskutterer vi at regelverket blir godkjent av NBF og legger ut litt info om de vesentligste endringene her.

Til denne posten følger 2 vedlegg. Det ene gir en oppsummering av de viktigste regelendringene. Det andre vedlegget inneholder notater og vurderinger av alle forslagene som har vært behandlet.

Klasseberegningsarket består omtrent slik man er kjent med det fra tidligere, og skal fortsatt brukes for registrering av samtlige deltakere. Nytt er at det er laget som et Google regneark, og dermed ikke lenger krever at brukeren har Microsoft Exel installert.

Skjemaet er allerede lagt ut på hjemmesiden:
https://www.corsaitaliana.no/om-corsa-italiana/regelverk-2

Under er en kort oppsummering av regelendringene.  Les vedlagt informasjonsskriv for mer informasjon:
  • Vekt/Effekt-grensene justeres noe for alle klasser; 2.5 kg/hk for klasse 1, 4.75 kg/hk for klasse 2 og 7 kg/hk for klasse 3. Dette vil føre til at noen eksisterende deltakere vil bytte klasse, primært fra klasse 3 til 2.
  • Regnearket vil gi mulighet til å legge inn dokumentert/målt effekt for alle klasser som alternativ til vanlig beregning. Man kan ikke angi mindre enn original effekt, og  turbo/kompressormating vil gi tillegg på målt makseffekt.
  • Diesel blir tillatt som drivstoff, og vil gi tillegg som er avhengig av motorvolum.
  • Fratrekk for manglende diffbrems blir redusert til 5%, men kun for bakhjulsdrevne biler.
  • Sekvensiell eller dobbeltclutch girkasse vil gi tillegg på 5%

Vi har gjort mye testing av regelverket og håper at det vil gi en relativt rettferdig og god fordeling i klassene, samtidig som det vil gi tettere racing og åpne for flere deltakere i serien. Regelverket er også avstemt mot BMW-cup slik at vi vil ha samme klasseinndeling som dem.

Nøl ikke med å ta kontakt dersom det er spørsmål til regelverket. Bruk regnearket til å utforske alternativer, og skru som f...! Vi gleder oss til sesongstart!

mvh teknisk utvalg v/Erik
« Siste redigering: 14. Desember 2022, 23:07:02 av #100 Erik Narverud »