Skrevet av Emne: Rotrex kompressor kit til Alfa Nord  (Lest 120 ganger)

Utlogget Mats Andersen

• Pilota
    • E-post
Rotrex kompressor kit til Alfa Nord
« på: 05. ſeptember 2021, 11:33:45 »
Selger kompressor opplegget mitt. Det er ganske komplett med bruksanvisning, brakett, reimstrammer, flapredemper, oljekjøler, olje, masse ulike drevinger, en haug med nye PK 8 reimer i ulike lengder.Ekstra oljefilter og ekstra reservoir. I tillegg følger det med hall effekt sensor og brakett for logging av kompressor hastighet og temp sensor for olje.
På en Alfa Romeo nord motor er dette bolt on, for TS er det bortimot "bolt on" og brakett lar seg tilpasse det meste.
Det er også et varmeskjold som er nyttig dersom man bruker samme innsugsløsning som jeg har gjort.
Installasjonen av en slik kompressor er sinnsykt vanskelig og det har tatt mye prøving å feiling å få det til å virke. Så mye av denne jobben er gjort.
Det som ikke medfølger er reimhjul på veiv.
Med i prisen følger det litt tips og triks som kan være greit å vite.  ;D

Kompressoren er type Rotrex C38-94. Den er brukt lite timeantall, men har blitt kjørt hardt når den først har blitt brukt. Det er nok mye liv i den enda alt avhengig av videre bruk. Kolstrup Tuning i Danmark tilbyr innbyttedeal på brukte kompressorer ved kjøp av ny enhet. Det vet jeg fordi jeg snuste en stund på en C38 R som er en bolt on oppgradering.

Den har stått i en 1985 GTV 2 liter og lever 1.65 bar på det meste og 460hk på maks turtal i en modifisert motor
https://rotrex.com/wp-content/uploads/2018/12/Rotrex-Technical-Datasheet-C38-Range.pdf

pris 12 000,-
tlf 452 51 756

Utlogget Mats Andersen

• Pilota
    • E-post
Sv: Rotrex kompressor kit til Alfa Nord
« Svar #1 på: 05. ſeptember 2021, 11:35:11 »
får ikke lastet opp bildevedlegg så ta kontakt på epost for bilder.

matsandersen1978@gmail.com