Skrevet av Emne: # Italiensk Dag 22. aug. 2020  (Lest 1096 ganger)

Utlogget #50 Thomas Stokkan

  • Pilota
  • Innlegg: 3
# Italiensk Dag 22. aug. 2020
« på: 10. August 2020, 14:36:18 »
Hei,
Vedlagt ligger tidsskjema, tilleggsregler og smittevernregler for ID 22. aug.

Husk at det også er årsmøte for KARN og CI på ettermiddagen samme dag.

Vel møtt :)


Utlogget #50 Thomas Stokkan

  • Pilota
  • Innlegg: 3
Sv: # Italiensk Dag 22. aug. 2020
« Svar #2 på: 18. August 2020, 09:20:14 »
Info fra KARN vedr. ID 22. august.
Med bakgrunn i situasjonen med raskt økende smitte rundt omkring i Norge så ser styret i Klubb Alfa Romeo Norge seg nødt til å avlyse årets Italienske Dag.
Arrangement på Rudskogen er allerede avlyst p.g.a. nedstengingen i Indre Østfold. Det snakkes om å isolere Oslo. Nye reisebegrensninger er innført. Etter konferering med helsemyndigheter og ikke minst vår egen arrangementslege; fastlege Egil Johannesen, er den klare anbefalingen til styret å avlyse ID 2020.
Hensyn til helse og sikkerhet må gå først, og styret velger å følge medisinske råd.
Corsa Italiana vil gjennomføre sine planlagte løp i samarbeid med Racing NM i regi av Norges Bilsportforbund. Forbundet overtar da også de økonomiske forpliktelsene knyttet til leie av Vålerbanen denne helgen.
Stradale vil derimot utgå i likhet med resten av arrangementene for Italiensk Dag.
Styret jobber videre med hvor og hvordan et årsmøte kan gjennomføres på forsvarlig måte og vil måtte komme nærmere tilbake til det. Situasjonen omkring smitte og tiltak i forbindelse med smittebegrensning endres jo nærmest fra dag til dag.
Siden Italiensk Dag er avlyst, velger vi å flytte årsmøtet til et mer sentralt sted. Vi jobber derfor med å finne egnede lokaler i Oslo-området på ettermiddagen søndag 23. august. 
Det vil fremdeles være mulig å delta digitalt, jf. innloggingsinfo som er sendt ut tidligere.
Vi beklager dette sterkt.
Mvh
Styret i Klubb Alfa Romeo Norge
  
Som nevnt i infoen fra KARN vil CI gå nesten som planlagt, endringen er at det vil være trening på fredag, kval og finaler på lørdag. Alle tilreisende ifbm. CI må forlate/reise fra Vålerbanen på lørdags ettermiddag/kveld.For ytterligere info ang. arrangementet se: https://www.racingnm.no/nm-runde-v%C3%A5lerbanen-21-23-august
Det jobbes med å få til en avtale om også å kunne delta som gjesteklasse i Racing NM 10-11. september slik at CI får totalt 10 stk. løp denne sesongen. Nærmere info ang. dette vil bli publisert asap.

Thomas

Utlogget #100 Erik Narverud

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: # Italiensk Dag 22. aug. 2020
« Svar #3 på: 18. August 2020, 23:17:20 »
Innkalling til årsmøte med tilleggsinformasjon:

http://www.klubbalfaromeo.no/terminliste/kalender/vis/?id=270193

Merk at digital oppmelding må gjøres før førstkommende fredag kl 19. Se link på siden over for veiledning.

Utlogget #13 - Rune Risholt

  • Comitato
  • Innlegg: 172
    • E-post
Sv: # Italiensk Dag 22. aug. 2020
« Svar #4 på: 19. August 2020, 07:55:42 »
I tillegg, det er en fraksjon rundt Alfanytt redaktøren som ønsker å kuppe møtet og kaste det nåværende styre. Disse ønsker Corsaen dit pepperen gror, så det er i alles interesse å delta på møtet, digitalt eller personlig.

Ref. melding sendt via Gnist.

Utlogget #6 Gabor Kovacs

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: # Italiensk Dag 22. aug. 2020
« Svar #5 på: 20. August 2020, 13:42:52 »
Det kuppforsøket må vi jo forsøke å stoppe, men det er uklart hvordan man gir fullmakt(elektronisk) til en som møter frem som man vet kommer til å stemme riktig.  Har ikke sett slik info, bare at den som har fullmakt må møte frem.

Utlogget #100 - Per Husaas

  • Pilota
  • Innlegg: 2
    • E-post
Sv: # Italiensk Dag 22. aug. 2020
« Svar #6 på: 20. August 2020, 14:04:07 »
Møter du opp digitalt kan du vel stemme selv? Det trodde jeg..
#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975

Utlogget 7 Bjørn Ivar Iversen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: # Italiensk Dag 22. aug. 2020
« Svar #7 på: 20. August 2020, 20:45:25 »
Det snakkes om å bevare Corsa`n men er det noe vits når det stiller opp 10 stk når vi får kjøre gratis  :o jeg bare lurer på om dette går bra i lengden
 

Innlogget Lars Ola Amundsen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: # Italiensk Dag 22. aug. 2020
« Svar #8 på: 20. August 2020, 23:05:31 »
Det var det da, både jeg og Ivar har vel konkludert med at Racing delen er grønnere på andre siden. Det har vel Kjell også gjort. Så sånn sett forsvinner da 3 stk til GT seriene i stedet. Grunnen til det er vel at det er litt mer seriøst og at det er litt lettere å finne riktig klasse.

Desverre, men sånn har det blitt😐

Utlogget #100 - Per Husaas

  • Pilota
  • Innlegg: 2
    • E-post
Sv: # Italiensk Dag 22. aug. 2020
« Svar #9 på: 21. August 2020, 14:37:43 »
Er det ikke startavgift!? trodde serien slapp baneleie, hadde ikke trodd at de droppet startavgiften..

Scuderia Lumbago kommer med èn bil i hvert fall, den andre er dessverre ferdig for sesongen pga. motorhavari..

Trist at folk forsvinner til GT klassene, men som Lars Ola nevner er det jo litt annerledes konsept..
For egen del passer CI perfekt - ikke for seriøst og mer fokus på racing "livet" enn jaging etter pallplasseringer som om det var viktig på ekte!  :P
#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975

Utlogget Mats Andersen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: # Italiensk Dag 22. aug. 2020
« Svar #10 på: 23. August 2020, 12:03:17 »
Det snakkes om å bevare Corsa`n men er det noe vits når det stiller opp 10 stk når vi får kjøre gratis  :o jeg bare lurer på om dette går bra i lengden

Ja det kan du si. Kansjke lity spesielt denne gangen mtp korona og et tettpakket NM arrangement. Mulig noen står over av den grunn.
Mtp noen rømmer til andre serier så er dwt synd men også noe man kan gjøre noe med mtp på nytt regelverk. Gjør det friere i klasse 1. Er 2 biler her borte som ohså vurderer NM for de klasser ut av kl 1. Det må være lov å lage  verstingbil for de som ønsker det vel?

Utlogget #100 Erik Narverud

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: # Italiensk Dag 22. aug. 2020
« Svar #11 på: 23. August 2020, 17:18:04 »
Det bør absolutt være lov å lage verstingbil, så klasse 1 bør åpne for dette. Men slik regelverket er nå så må man faktisk tune ganske mye for å være konkurransedyktige også i klasse 3. Tidligere kom man langt med originale motorer (7 kg/hk), Men nå (6,5 kg/hk) må man faktisk huke av det meste i regnearket for å henge med (innsprut,spjeldhus,eksos,kammer). Resultatet ser man godt, det er to grupper som nå eksisterer i klassen hvor den første ligger 4-5 sekunder foran de øvrige pr runde på Rudskogen, og dette er ikke på grunn av førerne. Jeg tror dette betyr at det som før var en glimrende lavterskel rekrutteringsklassse nå er borte.

Så: høyne gjerne toppen, men senk også terskelen. Klasse 3 bør være «rookie»-klasse, klasse 2 for optimaliserte biler, og klasse 1 for monstre.

Utlogget 7 Bjørn Ivar Iversen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: # Italiensk Dag 22. aug. 2020
« Svar #12 på: 23. August 2020, 21:03:46 »
Det er fult lovlig å kjøre versting bil i corsan men du er ikke med å konkurrerer så er du kåt på pokaler så må du holde deg til regelverk

Utlogget #100 - Per Husaas

  • Pilota
  • Innlegg: 2
    • E-post
Sv: # Italiensk Dag 22. aug. 2020
« Svar #13 på: 24. August 2020, 07:18:01 »
Er det egentlig noe poeng i å ha en øvre grense i klasse 1?

Historien viser jo at man vinner med en kombinasjon av hastighet og ved å fullføre løp, og hittil har jo de villeste bilene slitt litt med sistnevnte!  ;D  ;)
#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975

Utlogget #50 Thomas Stokkan

  • Pilota
  • Innlegg: 3
Sv: # Italiensk Dag 22. aug. 2020
« Svar #14 på: 24. August 2020, 21:43:05 »
Ang. Klasser og reglement er dette "låst" til ut 2021. Et regelverk eller klasseinndeling vil aldri kunne tilfredstille alle. Men det er fint å få inn forslag og meninger ang. Regelverk i god tid før nytt regelverk skal utarbeides. Det er mulig at nåværende klassevekter bør vurderes ved neste endring. De regelendringer som har blitt utført har delvis blitt gjort for at de Svenske og Norske reglene skulle bli så like som mulig.

Når det kommer til "ekstrem biler" har etter hva jeg kjenner til samtlige biler/førere med slike biler fått tillatelse til å delta såfremt de oppfyller alle sikkerhetskrav og lisenser. Dog får de ikke delta i selve konkurransen om plasseringer, ei heller være til hinder for de som konkurrerer.  Dette er vel helt likt eller mye likt med hvordan BMW sin ekstrem klasse er. Uten at jeg nå husker hvordan det regelverket er formulert akkurat nå.