Skrevet av Emne: Dysing av DHLA 45  (Lest 1726 ganger)

Utlogget #100 - Per Husaas

  • Pilota
  • Innlegg: 2
    • E-post
Dysing av DHLA 45
« på: 14. Januar 2019, 13:24:03 »
Lite respons på det andre forumet:

Jeg har en trimmet 2l NORD som jeg har handlet Dellorto DHLA 45 til.

Har noen her hatt tilsvarende oppsett og kan gi meg et hint om hvilke dyser som er riktig?

Skjønner at dette må justeres nærmere på rulle eller lignende, men det hadde vært flott å begynne med noe man har litt tro på. :)
#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975

Utlogget #777 - Kai Wang-Erlandsen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Dysing av DHLA 45
« Svar #1 på: 24. Januar 2019, 11:46:54 »
For å gi deg et utgangspunkt, Webers håndbok utgave 1984 sier følgende til 2-liter med 2x45 DCOE :
Halsring: 34
Spreder: 50
Hoveddyse: 125
Emulsjonsrør: F9
Luft: 180
Lavfartsdyse: 40F6
Aksellerasjonsdyse: 45
Pumpeventil: 60
Nåleventil: 200

Utlogget #100 - Per Husaas

  • Pilota
  • Innlegg: 2
    • E-post
Sv: Dysing av DHLA 45
« Svar #2 på: 24. Januar 2019, 12:37:28 »
34mm halsring? Det må vel være for klin orginal 2 liter det da vel?

Mine har 38 montert allerede, og jeg snakket med en som brukte det på sin 2 liter som var trimmet..

Her er hva jeg leste av delene som er der nå:
Idle jet assembly: 7850*9
   Fuel Orifice: 58

Main jet:
   Correction: 190
   Em tube: 7772.11
   Main jet: 175
Pump Jet: 33
AUX.vent: 8111.1

Dette er nok laget for en litt større motor..
#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975