Skrevet av Emne: Nytt teknisk regelverk  (Lest 4790 ganger)

Utlogget #96 - Henning Pettersen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #15 på: 26. Oktober 2018, 18:05:44 »
Enig med Terje! Dersom planen er tilnærming av regler kan vi vel hoppe i det. Ihvertfall bør vektgrenser og regneark gjøres likt. For min del er det ikke så nøye hvilken klasse jeg havner i, det viktigste er å få beskjed tidlig slik at vi kan bruke vinteren fornuftig.

Utlogget #76 Terje Nilsen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #16 på: 13. November 2018, 21:44:25 »
Er det noen lekkasjer hva gjelder regneark de neste 3 åra så det går Ann å komme i gang vis man evt skal prøve å bytte klasse eller om vi kan trimme litt dær vi er ???? 🙄🏎🏁

Utlogget #13 - Rune Risholt

  • Comitato
  • Innlegg: 169
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #17 på: 14. November 2018, 11:22:29 »
Er det noen lekkasjer hva gjelder regneark de neste 3 åra så det går Ann å komme i gang vis man evt skal prøve å bytte klasse eller om vi kan trimme litt dær vi er ???? 🙄🏎🏁
;D forhåpentligvis kan vi lekke litt til fredag :)

Edit:
Og på Søndag kommer vi til å juge masse i grisehuset, så sett av dagen  ;D
« Siste redigering: 14. November 2018, 13:09:34 av #13 - Rune Risholt »

Utlogget #13 - Rune Risholt

  • Comitato
  • Innlegg: 169
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #18 på: 28. November 2018, 13:30:25 »
Ingen kjempe store endringer men her kommer de viktigste:

Vektgrensene blir justert slik at de er like til svenskene sine:
Klasse 1: 2,6 - 4,54 kg/hk
Klasse 2: 4,55 - 6,49 kg/hk
Klasse 3: 6,5 - kg/hk

samtidig justerer svenskene sin måte å regne vekt på til å bli lik vår, d.v.s bil inkl fører

Klasse 4 forsvinner som egen klasse og slåes sammen med klasse 3, samtidig opprettes en egen "cup i cuppen" for coppa bilene, men kun med premiering for de 3 beste bilen totalt i løpet av sesongen !

Kravet om godkjenning hvert år på brannslukker forsvinner!

Noe modifisering av hjullophenget fremme tilates (f.eks flytte innfestning noe, eller andre mindre modifiseringer) ikke start å bygge om fra mcPerson til doble a-armer eller vice versa!

Konkuranse reglemanget endres litt slik at vi ikke får slike rare / tilfeldige endringer i start rekkefølgen!

Utlogget Lars Ola Amundsen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #19 på: 28. November 2018, 14:09:17 »
Rar start rekkefølge, hva har det vært for noe?

Utlogget Jon-Even Johansen

  • Comitato
  • Innlegg: 855
  • Fredrikstad
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #20 på: 29. November 2018, 12:06:31 »
Ingen kjempe store endringer men her kommer de viktigste:

Vektgrensene blir justert slik at de er like til svenskene sine:
Klasse 1: 2,6 - 4,54 kg/hk
Klasse 2: 4,55 - 6,49 kg/hk
Klasse 3: 6,5 - kg/hk

samtidig justerer svenskene sin måte å regne vekt på til å bli lik vår, d.v.s bil inkl fører

Klasse 4 forsvinner som egen klasse og slåes sammen med klasse 3, samtidig opprettes en egen "cup i cuppen" for coppa bilene, men kun med premiering for de 3 beste bilen totalt i løpet av sesongen !

Kravet om godkjenning hvert år på brannslukker forsvinner!

Noe modifisering av hjullophenget fremme tilates (f.eks flytte innfestning noe, eller andre mindre modifiseringer) ikke start å bygge om fra mcPerson til doble a-armer eller vice versa!

Konkuranse reglemanget endres litt slik at vi ikke får slike rare / tilfeldige endringer i start rekkefølgen!

Dette tror jeg blir knall! Nye klasse 3 vil jo ha mulighet til å bli en relativt stor klasse, og i tillegg er det da hakket enklere å hive seg med svenskene innimellom om man ønsker det.

JE
0o=V=o0

Utlogget #13 - Rune Risholt

  • Comitato
  • Innlegg: 169
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #21 på: 30. November 2018, 08:14:44 »
Dette tror jeg blir knall! Nye klasse 3 vil jo ha mulighet til å bli en relativt stor klasse, og i tillegg er det da hakket enklere å hive seg med svenskene innimellom om man ønsker det.

JE
Det var slik vi tenkte og, i tillegg blir man kvitt noe "småkrangling" mellom klasse 3 og 4 biler på banen, er man i samme klasse kan man ikke forvente å bli sluppet forbi (biler som går likt er ikke lette å komme forbi :) )

og så har jo klasse 3 alltid vært den morsomste klassen  :D 8) og nå blir den enda morrsomere  ;D

Utlogget #96 - Henning Pettersen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #22 på: 22. Desember 2018, 07:51:03 »
Kan vi få litt detaljer om nye regler? Jeg er spesielt nysgjerrig på hva som kan gjøres i forstilling.

Utlogget #96 - Henning Pettersen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #23 på: 01. Mars 2019, 15:38:08 »
Er de nye reglene offentliggjort nå?

Utlogget Lars Ola Amundsen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #24 på: 02. Mars 2019, 14:22:21 »
Hei.
Nei de er nok inne til godkjenning hos NBF enda, men du kan nok forvente ett svar ganske snart. Eventuelt kan du sende en mail til Stokkan og få litt drypp ift det du ønsker å vite! :)

Utlogget #96 - Henning Pettersen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #25 på: 02. Mars 2019, 21:10:26 »
Vi har jo hørt noen rykter tidligere som gjør oss rimelig trygge på at vi har kontroll på bilbyggingen, men det er alltid greit å se det svart på hvitt.