Skrevet av Emne: Nytt teknisk regelverk  (Lest 9637 ganger)

Utlogget Vegar Johannessen

  • Innlegg: 331
    • E-post
Nytt teknisk regelverk
« på: 08. Februar 2018, 08:42:46 »
Vi har så vidt begynt å jobbe på nytt teknisk regelverk 2019-2022. Vi tar gjerne i mot innspill fra deltagerne på det de vil ha i regelverket og det de også heller ikke vil ha. Har dere noen gode ideer, så fyr løs en epost til teknisk@corsaitaliana.no Vi kan selvsagt ikke ta med alt, men all innspill vil bli vurdert :)
Spre også gjerne ordet  :)


vegar
Teknisk gruppe

Utlogget #13 - Rune Risholt

  • Comitato
  • Innlegg: 180
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #1 på: 08. Februar 2018, 11:28:13 »
Kunne tenkem meg muligheten til å modifisere innfestning av fremhjuls opphenget
(synnger jo selvfølgelig for min syke mor og tenker på transaksel bilene)  :D

Jeg ønsker å flytte frem nedre opphengspunkt på min bil, det kan jeg enten få til ved å lage nye nedre bære armer, eller ved å flytte frem eksisterende bære armer, men da må jeg lage nye hull i chasis til feste av bære armene.

MAO kan vi få lov til å flytte eksisterende innfesting si innefor en sirkel av 5cm fra opprinnelig plassering?

Utlogget #96 - Henning Pettersen

  • Comitato
  • Innlegg: 7
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #2 på: 08. Februar 2018, 22:16:28 »
Vi ønsker oss en forenkling på hvilke motorer som er tillatt i hvilke bilmerker. Aller helst vil vi at det blir mulighet til å sette hvilken som helst motor i bilen, så lenge motoren stammer fra en italiensk bil.

Utlogget Mats Andersen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #3 på: 12. Februar 2018, 00:00:33 »
Kunne tenkem meg muligheten til å modifisere innfestning av fremhjuls opphenget
(synnger jo selvfølgelig for min syke mor og tenker på transaksel bilene)  :D

Jeg ønsker å flytte frem nedre opphengspunkt på min bil, det kan jeg enten få til ved å lage nye nedre bære armer, eller ved å flytte frem eksisterende bære armer, men da må jeg lage nye hull i chasis til feste av bære armene.

MAO kan vi få lov til å flytte eksisterende innfesting si innefor en sirkel av 5cm fra opprinnelig plassering?


Støtte opp under dette innspillet:-)

Mats

Utlogget #6 Gabor Kovacs

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #4 på: 17. Februar 2018, 20:35:27 »
Har ikke noe imot det, men hva er hensikten?

G.

Utlogget #13 - Rune Risholt

  • Comitato
  • Innlegg: 180
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #5 på: 22. August 2018, 20:55:08 »
Flere forslag?

Tiden renner ut så nå er det viktig å komme med forslagene

Utlogget #96 - Henning Pettersen

  • Comitato
  • Innlegg: 7
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #6 på: 01. ſeptember 2018, 08:08:16 »
Det hadde vært praktisk om A048 dekk blir tillatt også i 2019.

Utlogget #13 - Rune Risholt

  • Comitato
  • Innlegg: 180
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #7 på: 02. ſeptember 2018, 15:44:21 »
Det hadde vært praktisk om A048 dekk blir tillatt også i 2019.
Innholdet i dekklista er strengt tatt ikke endel av regelverket, men ja den er overdue for en opptatering den også.

Utlogget Anders Lorange

  • Pilota
  • Innlegg: 0
  • Stå pååååå.....! (112/128)
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #8 på: 11. Oktober 2018, 10:08:33 »
Idag blir startrekkefølgen i heat en og to etter beste og nest beste tid i kvalifiseringen.Er det en ide at startrekkefølgen i heat 2  blir Etter beste rundetider eller rekkefølgen i mål i heat 1 ?

Hvorfor er ikke alle gategodkjente dekk/slicks automatisk godkjent I Corsa?

Utlogget Lars Ola Amundsen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #9 på: 11. Oktober 2018, 11:33:21 »
Kvaliksystemet ble innført for å skape mindre jobb for funksjonærene, samt at det skulle speile ett mer rettferdig startfelt i løp 2 slik at man slapp at f.eks veldig raske biler måtte starte bakerst i tilfelle de punkterte, kjørte ut eller fikk noe problemer i løp 1. Sånn sett så var det en mer " safe" metode.
Men for å skape mer krydder, burde vi jo snudd startrekkefølgen på de 8 første i løp 2!
 

Kanskje vi skulle laget en tråd for selve gjennomføringen av løpene, slik at vi holder nytt teknisk reglement tråden fri?

Utlogget #13 - Rune Risholt

  • Comitato
  • Innlegg: 180
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #10 på: 11. Oktober 2018, 12:54:48 »
Idag blir startrekkefølgen i heat en og to etter beste og nest beste tid i kvalifiseringen.Er det en ide at startrekkefølgen i heat 2  blir Etter beste rundetider eller rekkefølgen i mål i heat 1 ?

Startrekkefølgen i heat 2 er vel basert på raskeste rundetid i heat 1? eller har det vært gjort en endring som ikke jeg kjenner til?

Hvorfor er ikke alle gategodkjente dekk/slicks automatisk godkjent I Corsa?
[/quote]
Slik var det før, men det dukket opp en del dekk der det var usikkerhet rundt om de var gategodkjente eller ikke. Dette skapte mye bry for teknisk som da måtte forsøke å finne dokumentasjon på at dekket var ok for bruk under teknisk kontroll før løp. Derfor kom dekklista slik at sjekken kunne utføres i god tid før sesongen begynner og at alle har lik sjans til å finne de beste dekkene.

Utlogget Lars Ola Amundsen

  • Pilota
  • Innlegg: 0
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #11 på: 12. Oktober 2018, 08:12:41 »
Leser du tilleggs reglene vedrørende kvalik , så står det der😉

Utlogget #96 - Henning Pettersen

  • Comitato
  • Innlegg: 7
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #12 på: 15. Oktober 2018, 09:16:42 »
Har det blitt vurdert å bruke svensk versjon av regnearket?

Utlogget #72 Terje Nilsen

  • Pilota
  • Innlegg: 7
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #13 på: 23. Oktober 2018, 13:37:48 »
Skal vi konkurrere med svenskene så må vi jo ha likt reglement,
Har lekt litt med det svenske regnearket og syntes det er en del avvik
På utregning kontra det norske, altså strengere på kl.1 og mildere på kl.3
Noen andre som har testet ??
Skal vi ha likt regelverk kan vi  vel ta alt i en smell. ;D

Utlogget #13 - Rune Risholt

  • Comitato
  • Innlegg: 180
    • E-post
Sv: Nytt teknisk regelverk
« Svar #14 på: 23. Oktober 2018, 14:54:26 »
Skal vi konkurrere med svenskene så må vi jo ha likt reglement,
Har lekt litt med det svenske regnearket og syntes det er en del avvik
På utregning kontra det norske, altså strengere på kl.1 og mildere på kl.3
Noen andre som har testet ??
Skal vi ha likt regelverk kan vi  vel ta alt i en smell. ;D
Det er en del forskjeller, blant annet har de forskjellig formel avhengig av om du har turbo eller kompressor, de har også litt forskjellig vekting av diverse tillegg, har kjørt igjennom de av våre biler som jeg har regne ark på og det er noen som må bytte klasse dersom vi skal bruke svenskene sitt ark uten endringer. men vi er i dialog med svenskene om tilnærming, så skal nok få til noe lurt