Corsa Italiana

Diskusjoner => Depotplassen => Emne startet av: Anders Lorange på 24. November 2013, 00:13:10

Tittel: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange24. November 2013, 00:13:10
 ;D ;D ;D
Endelig skjer det noe på corsafronten for meg. Det har vært stille alt for lenge. Jeg har kjøpt startnummer 128. Fiat 128 3P fra Stian Gundersen.
Jeg kunne bare ikke styre meg når Stian skulle selge. Jeg vet at det er en velbygget bil, i tillegg til at den er nesten for strøken til å gå i Corsa serien. Er veldig glad for at jeg fikk overta bilen.  Kommer til å kjøre med enten min blå 112 eller denne neste sesong. Vet ikke riktig enda, mange ting å vurdere. Skal prate litt med Jens og Leif Arne. Karnskje vi finner på noe heftige greier etterhvert! Vi får se. Viktig å bevare gutten i den gamle skrotten så lenge man kan.


Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Olav Barhaugen24. November 2013, 11:03:14
Hyggelige nyheter Anders. Blir artig å se denne bilen på banen igjen.
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: #89 Vegard Lucasen24. November 2013, 11:51:52
Gratulerer med (enda en) tøff bil! Som du sier, den er virkelig strøken. Men jeg syns den fortjener en 1301 sugemotor og tett på 10000rpm..  ;D
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: #176 - Arve Vassbotn24. November 2013, 11:56:45
Einig med siste talar, eller kanskje ein heftig 1242 FIRE. Men det første alternativet vert nok mest hysterisk.

Dette blir gromt Anders!
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Jon-Even Johansen24. November 2013, 12:44:09
Gratulerer Anders! En fiiin bil det der! Stemmer for en hylende 1290 Lampredi jeg også. Vi er for gamle til å havne på turbokjøret vettu...
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: #52 Fred Arve Monsen24. November 2013, 15:57:54
Gratulerer Anders !!

Helt rett i at det er viktig å holde "gutten "våken i kroppen , og da er høyt turtall  riktig ressept! ;)

Morro !!!


FAM
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: #66 Ivar Olafsen24. November 2013, 18:14:05
Gratulerer!  ;D
Tøff og velbygd bil!
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Anders Lorange25. November 2013, 11:10:52
Hei !  ;D ;DTakker for hyggelige tilbake meldinger.  Jeg håper at Jens får bygget motor i løpet av året som kommer.
Pri en for Jens nå er å bygge x1/9 ferdig til sesong start i Karlskoga. Det blir spennende å se hva han får ut av den!
Når det gjelder motor til 128 må det bli en variant av Lampredi. Hva som blir valgt vet jeg ikke før Jens og jeg har sett på alternativer  som passer til regnearket. En skrimare hadde selvfølgelig vært gøy, men det er også andre intr. alternativer . Men at det blir bra er jeg ikke i tvil om. Det blir sannsynligvis mitt siste
krumspring , men duverden som jeg gleder meg.....
 ;DAnders
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Bjørnulv Stokkan25. November 2013, 19:55:47
Gratulerer Anders, detr skal bli fint å se denne bilen på banen igjen!!! :)
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Remi Løvhøiden26. November 2013, 22:02:57
Gratulerer med ny flott bil!

Gleder meg til å høre mere om motorvalg - sitter jo en Lampredi i den allerede......:-)

Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Anders Lorange02. Desember 2013, 13:26:02
Hei.

Har nå hentet bilen og nå skal den  Perma Shine behandles før den stalles opp for vinteren.
Med hensyn til motor valg er det flere veier å gå! Er i tenkeboksen, føler jo at jeg hører hjemme i klasse 5.
Klasse 5 ligger jo mitt hjerte nær ,(det var vel ingen bombe), med topp miljø,og etterhvert blir det mye tøffere konkuranse i klassen.
Ser også ut som 113 kommer med nye eier og  ;mye mer motor til neste år.

  ;) Anders
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: #13 - Rune Risholt03. Desember 2013, 10:39:35
Fantastisk flott bil Anders, grattis.  :D

Spiller jo ikke noen rolle hvilken motor du putter i denne, den er så fin at du ikke tør kjøre fort med den alikevelll  ;D  ;)

Synd Stian solgte, men skjønner ham godt. Håper det ikke tar for lang tid før han er tilbake
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Anders Lorange04. Desember 2013, 00:12:55
Hei Rune.
Ja bilen er kjempefin, planer begynner å ta form  ;)Jeg tør ikke å kjøre så fort  som bilen måtte gå uansett hvilken bil jeg kjører. Vi får se hva som kommer på banen i 2015. I 2014 blir det nok bare et par testløp for å bli litt kjent med bilen.
Jeg er så fornøyd! Som en liten prikk over ien fikk jeg overta startnr 128! Stian syns det tilhørte bilen.
Stian kommer nok tilbake til oss snart.
Gleder meg til å se Stian og Trine i depoet igjen. Det blir trivelig. :D
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Jon-Even Johansen04. Desember 2013, 10:55:32
Blir stas dette! Hr. Gundersen har allerede tinget på et nytt startnummer til en 128 SL Coupe til Coppaklassen, så det dukker nok opp en høyfinish-racer til om litt.:-)

JE
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: #13 - Rune Risholt04. Desember 2013, 11:09:06
Blir stas dette! Hr. Gundersen har allerede tinget på et nytt startnummer til en 128 SL Coupe til Coppaklassen, så det dukker nok opp en høyfinish-racer til om litt.:-)

JE

Godt å høre  :)
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: #28 Stian Gundersen05. Desember 2013, 14:06:44
Jeg er også veldig glad for at Anders ville overta Fiaten.
Har vært en del interesse, faktisk.

Vi er jo i en vond og tung prosess hos oss, hvor jeg må finne de beste løsninger for meg, for å komme videre. Det skal vi klare, og en av faktorene er på en måte å legge noen ting bak seg, og så begynne på noe nytt.

Det er jo selvsagt artig at Fiaten har blitt lagt merke til, at folket der ute liker den, og at Anders ble anbefalt den...

Kan jo ikke unngå å nevne det flotte samholdet og vennskapet som Corsaen har, til forskjell fra andre racing-serier.
Det må vi passe på å beholde, gutta...

Mere info om gammel Fiat kommer.

Stian G
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Anders Lorange05. Desember 2013, 15:27:53
Hei Stian
Ja jeg ble sterkt anbefalt å kjøpe 3P,noe jeg er glad for at gjorde. Jeg gleder meg til å se den nye128sl
Sports coupen du skal bygge!
Håper du blir klar til Karlskoge! Gleder meg til å se deg og Trine tilbake i miljøet. Vi trenger dere begge
I Corsa 'n,og klasse 5 er jo toppen da.
Anders ;)
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Olav Barhaugen07. Desember 2013, 20:06:11
(http://www.barhaugen.no/arkiv/forum/bilhandel.jpg)

Her er bildebeviset på at både selger og kjøper er godt tilfreds med handelen. Bildet er tatt i forbindelse med coppa milletrecentos førjulsmøte sist helg. Du kan lese om det her:  http://corsaitaliana.no/nyheter/69-coppamote-i-grisehuset
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Anders Lorange08. Desember 2013, 00:40:57
Nå  har bilen vært i Moss en tur,og fått Perma Shine behandling.
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Anders Lorange18. Desember 2013, 08:40:29
Endelig nå skjer det litt igjen!
Etter kontakt med "julenissen" har min nye motor ankommet grisehuset
I Bamle. En hylende Lampredi overlater jeg til andre å komme med. Julenissen er utrolig flink til å finne passende presanger til meg!
Dette er en 130 hk 1,4 500 abarth motor m/girkasse
Her blir det litt opprensing av ledningsnett +++ før den skal kjøres i benk for å få opptimalisert
Scorpionen slik at den kan bite skikkelig fra seg.
 Derefter skal den inn i  nr 128!
 Jens tar seg av motor og Leif Arne modifiserer bil og monterer motor . Så dette er i de beste hender.
Det kan vel muligens bli intressant kombinasjon, hvis bare føreren klarer og følge med på "kjøret"

Hva tror du Jon Even! Jeg skal prøve turbokjøret, noen av oss blir jo aldri voksne!

God Jul og Takk for et kjempbra Corsa år. Ønsker alle et godt nytt corsa år med mye tett men fin racing!

Anders ;D
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Jon-Even Johansen18. Desember 2013, 08:47:42
Haha Anders, du klarte ikke å holde deg unna turbokjøret nei!
Spennende prosjekt, og fint at du går opp løypa der, så kanskje Panoramaen følger etter :-)

JE

Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: #23 - Øyvind Hansen18. Desember 2013, 09:06:49
Hei gutter.

Trodde det gikk i sugemotor grisehuset?

Vi gutta i Drøbak har ramla på turbokjøret vi også. Kan hende det er noe erfaringer med midtmonterte uno turbo motorer i løpet av vinteren....

Øyvind Hansen
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: #176 - Arve Vassbotn18. Desember 2013, 10:07:20
Ho, ho!

Lenge leve galskapen!!

Arve
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Anders Lorange18. Desember 2013, 10:18:20
Ja,Øyvind det går fremdeles i sugemotorer men alltid spennende med noe nytt,å se hva som en får ut av dette.
Som Arve sier lenge leve galskapen, kunne ikke sagt det bedre selv. :o
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Jon-Even Johansen18. Desember 2013, 10:25:43
Denne motoren får man vel i 4 forskjellige oppgraderinger?

130 hester
160 hester
190 hester
og Trofeo på rundt 210 hester.

Selve motoren er den samme om jeg har skjønt det rett, kun elektronikk og turbo som er de vesentlige forskjellene...

JE
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Anders Lorange18. Desember 2013, 10:57:21
Ja,etter det jeg har undersøkt skal det stort sett være samme bunndel. Det påståes at bunndelen skal
tåle 300 hk! Jeg håper å få bekreftet hva forskjellene er på de forskjellige motorene er, men vi får se om jeg får noe vettug svar.  ;)
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: 72 - Bo Wilhelm Kielland18. Desember 2013, 11:44:12
Rått med helt ny motor. Hvilken klasse kommer denne i ?

Uten galskap stopper Norge!

Bo
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Anders Lorange18. Desember 2013, 12:08:09
Ikke helt sikker hvilken klasse den kommer i enda,men sannsynligvis klasse 3 eller 2.
Vet mere om dette i løpet av Jan/Feb når motor mm  er mere utviklet. ;)
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: #13 - Rune Risholt18. Desember 2013, 12:36:52
:) de gale har det godt Anders, dette blir kult ;D
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: #89 Vegard Lucasen18. Desember 2013, 20:54:34
TØFT, Anders! Hentet litt inspirasjon av Trofeo-svensken? Det der må bli moro!
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Svein Fossum19. Desember 2013, 21:53:48
Grattis Anders. Ja ja det måtte jo gå sånn med deg også. :D  Artig. Men etter å vært plaga med alle mulige bugs i bilen din de siste årene blir det sikkert bedre nå med moderne mekanikk. Det som jeg synes er trasig, er at vi som kjører helt der oppe nå i tillegg (til våre egne problemer) får sånne frontwheel gnagere å sloss med. Dere har jo ikke skjønt at dere er små og derfor ikke har behov for hele banebredden.......
Audun og jeg gleder oss til neste sesong uansett.

God jul til deg og alle dere andre i Corsaen

Audun og Svein Fossum
Team turbolare 92
Tittel: Sv: Startnr 128 Stian Gundersen's Fiat3p har fått ny eier
Skrevet av: Anders Lorange20. Desember 2013, 10:03:59
Hei Audun og Svein.
Takker. Bilen er kjempebra og det blir spennende å prøve seg på turbokjøret i klasse 2.
De 2 siste årene har vært nesten helt problemfrie,takket være Jens Og Leif Arne som virkelig har gjort og gjør en kjempejobb på 112 og som nå skal begynne med 128 og turbokjøret.
Er spent på 128 fronwheel gnageren, jeg håper jo at det vil fungere greit slik at dere får en utfordring
Til og hanskes med! ;D
God Jul til dere begge,og et spennende nytt racing år. ;)
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange27. Februar 2014, 12:38:34
Etter litt frem og tilbake mht motorvalg blir det nå bygget en ny uno turbo motor.
Nå begynner endelig delene å komme inn,håper på og bli ferdige til karlskoga. ;)
Har fått ny veiv som er lettet,herdet og avballansert.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange27. Februar 2014, 16:36:56
Det strømmer på med nye biter.....
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange09. Mars 2014, 17:30:26
Her er mine nye stempler :,så nå begynner gutta med motorbygging! ;)
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Stian Henriksen09. Mars 2014, 18:17:57
Det der var en skikkelig snadder-veiv, Anders!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange09. Mars 2014, 21:12:39
TakkerStian.
Det syns jeg og. ;)
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange04. April 2014, 19:38:34
Nå har vi endelig begynt på motor! En gml uno turbo motor er nå i stativ etter vask før videre pussing og borring .
Topp ligger klar til bearbeiding,nye lettere ventiler og lett porting.
Har noen bilder men sliter litt med å få dem ut på nettet. Får beskjed om at de er for store. Som dere skjønner ingen dataguru. :-\
Venter fremdeles på staker, lagre til veiv
 kommer på mandag ..bestillt hos bilextra i moss som er flinke til å skaffe greier. Har hatt mye glede av dem. ;D
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange19. Mai 2014, 12:00:05
Her har det vært lite nytt i det siste men det skyldes at jeg har vært på jakt etter biter til den nye motoren.
Her er bilder av noen av godbitene:
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Olav Barhaugen10. August 2014, 20:59:10
Jeg observerte denne i toppen av radioantenna på en Dodge Charger i dag. Har du gått over til amcar Anders?

Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange11. August 2014, 11:57:41
Burde karnskje ha en slik.Nei har ikke det,såååå gal er jeg ikke enda at jeg har begynt med amcar,men hvem vet ! Selvom  nr 128 kunne høres ut slik ut på vålerbanen! Et rakleverk
pga bankelyder fra både det ene og andre. Du var savnet på vålerbanen i helgen. Håper du kommer på it
dag.
128 ble kjørt ned til grisehuset i bamle igår for motorbygge mm i løpet av vinteren. Da blir det nok mere
fart i sakene......!

Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Remi Løvhøiden12. August 2014, 00:59:24
Hei Anders !!


Dette blir spennende:-) masse godbiter her!!

Ser på delebildene en bunnpanne som ser ut som aluminium.

Hadde Uno Turbo alupanne? .... eller er den hentet fra en x1/9??


Mvh Remi




Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange03. Februar 2015, 00:00:52
Har vært en kjapp tur til grisehuset idag. Leif Arne jobber med understellet som nå vil bli kraftig forbedret!
Har malt motorblokken for 2nen gang.
Motorbygging er utsatt til sommeren. Jens må stå på for å få X1/9 ferdig. Masse jobb igjen der!
Heldigvis er vel alle bitene stort sett innkjøpt til motorbyggningen. Håper på å få ett par løp i høst med 128.
Må passe på å få luftet 112 og den røde Hockenheim bilen.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange18. Juni 2015, 09:55:34
Det blir ingen start på 128 iår. 1ste pri er at Jens fårx1/9 på banen.venter også med lengsel på det nye
Race reglementet. Håper på at jeg kan holde meg i klasse 2 og at bilen blir startklar på Karlskoga.dette er veldig avhengig av når reglementet er klart. Vinteren blir veldig hektisk i grisehuset...!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange04. August 2015, 15:38:02
Etter nærmere diskusjoner med grisehust racing er det nå noen endringer i motorbygge planene.
Det begynner vel å bli litt aktivitet på 128 fronten igjen i September. Håper og satser på å bli race ready til sesong åpning neste år med nybygget understell og motor til 128. Tror dette kan bli en rå bil
Med dreiemoment/turtall/hk som blir utfordrende å kjøre !😜
Håper jo at endel av pilotene får glede av å se denne flotte hekken etterhvert!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Remi Løvhøiden04. August 2015, 16:09:48
Luremus!!

Hva er endringene i motorbyggeplanene??!

Remi
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange04. August 2015, 20:39:55
Hei Remi.
Tolmodighet er en dyd....?
Kun forbedringer! Greit svar? Det kommer etterhvert på nettet.😏
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Remi Løvhøiden04. August 2015, 22:03:37
Hei Remi.
Tolmodighet er en dyd....?
Kun forbedringer! Greit svar? Det kommer etterhvert på nettet.😏

;D - Greitt nok!!
Farlig farlig!

Bare gi meg beskjed hvis det blir Lampredibiter til overs:-)....
Lykke til!!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange12. August 2015, 14:43:09
Endrede planer.
Istedenfor Garret turbo skal jeg og gå veien til Jens. Nå blir det Borg Warner EFR 6258 . Noe annen versjon enn Jens på grunn av noe annet oppsett enn Jens.
Motor blir en Lampredi 1378 cc.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange24. August 2015, 23:27:30
Hentet min nye turbo idag og lvert den til Grisehuset. Var innom Martin/Gasolin blir vel kvitt noen kroner der og når bitene kommer!
Gromme greier!😜
Det blir klasse 2 bil. 😄
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange26. August 2015, 11:59:29
Foreløpig ser det ut til atregnearket vil gi disse tallene :

Bilens vekt må være 870 kg løpsklar inkl fører.

Utregnet konkurranse-effekt 180,91 hk

Utregnet vekt/effekt.                4,809 kg/hk

Må muligens vekte opp noe for å holde meg i klasse 2.

Dette er foreløpige tall,venter på nye klasseinndelingene.😁

Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange02. Desember 2016, 23:09:13
Nå skjer det endelig noe igjen. Legg merke til R for dette er vel det eneste Racing innsuget i Norge av denne type! Purpose built! He he
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange03. Januar 2017, 23:44:23
Nå begynner det å skje saker og ting her. Her blir det tørrsump og en hyggelig veiv og H råder.
Venter på ny kamaksel.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange03. Januar 2017, 23:46:12
Bunnpanne klar til sveising.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Vegar Johannessen04. Januar 2017, 13:20:46
Dette blir bra :)
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: #23 - Øyvind Hansen04. Januar 2017, 19:01:29
Kanskje litt dumt å ha den digre bolten der, men man får jo ned tyngdepunktet....
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange05. Januar 2017, 00:40:29
Dette bli nok bra,med så lavt tyngdepunkt!

Har endelig fått tak i frostplugger. Det er mange som ser ut som et spørsmålstegn når du spør etter det.
Og hvis de har er det svært dårlig utvalg. Økonomideler i Sarp har stort utvalg.
Har også kjøpt inn an koblinger til tørrsump.
Den nye kam blir levert uten propp i enden.... merkelig. Tror jeg fikk tak i en som passer hos Sarpsborg Motorverksted .
Hvis noen trenger hjullager til Alfa/Fiat prøv å ring Espen eller Eddi på Tlf 90963893 de sitter med ett lite lager avgml hjullager / bremseklosser.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange21. Januar 2017, 17:04:09
Den første kamakselen var helt feil ,men takket være god service fra Gasolin,ble dette fort ryddet opp i.
og nå er den nye kammen i hus(grisehuset). Motorbygget til Jens er i god gjenge.
Leif Arne  bygger nye bærearmer samme som Jens hadde på autobianch'n.
Må nok oppgradere bremsene litt og vi skal ha Punto gt skiver. Bak beholder vi trommelbremsene.
Jeg er veldig spent på om noe av autobianchi følelsen kommer tilbake med denne . Da kan det bli skikkelig gøy hvis en liten uskyldig gammel veteran Fiat med en pensjonist bak rattet kunne ligge rundt gta med ungdommen bak rattet.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange24. Februar 2017, 11:04:09
Ny bakstilling ferdig til montering. Dette er lik den som Jens hadde på sin Autobianchi,den er noe kraftigere enn den jeg hadde på min (startnummer 112)
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Jon-Even Johansen24. Februar 2017, 11:21:40
Nice!

Men hvilken bil skal du egentlig kjøre denne sesongen Anders?

JE
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange24. Februar 2017, 11:36:41
Hei Jon-Even.
Godt spørsmål!!
Har tenkt å få prøvet 112 i kl4 hvis heatene blir delt på Rudskogen og det blir tid til bilbytte før kl2 skal ut.
Da står jo valget mellom Abarthen og 128 hvis den blir startklar. Begge vil gå i klasse 2. Første løp i karlskoga blir det nok abarthen . Er spent på hvilken effekt vektreduksjonen vil ha etter det har blitt montert div carbondetaljer på bilen.
Når 128 blir klar og hvis det viser seg at bilen/piloten blir en god match alla den jeg hadde med 112
Blir nok abarthen satt på låven som reservebil. 128 burde bli en raskere og ikke minst lettere bil
Med vel så mye moment og hk som i abarthen,men mangler diff sperre. Så vi får se....
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: 72 - Bo Wilhelm Kielland24. Februar 2017, 12:17:35
Jeg er imponert Anders. Tre biler klare mens enkelte andre sliter med å få en bil ned av bukkene i tide. Kan hende at årsaken til at jeg somlet er at jeg starter på delvis dumme prosjekter.....

Du må skaffe deg større henger enn gutta fra Engelsviken nå :)

bo
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange24. Februar 2017, 12:33:02
Hei Bo.
Jeg har heldigvis dyktige folk som hjelper meg,hvis ikke hadde det ikke gått. Corsa Italiana har brakt en ny vår inn i mitt liv. Jeg har det så hyggelig både på i og utenfor banen takket være alle pilotene som skaper dette fellesskapet og miljø. Håper du kommer på Karlskoga,det kribler allerede i blodet!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: 72 - Bo Wilhelm Kielland24. Februar 2017, 14:24:53
Jeg kommer på Karlskoga. Skal ikke stå en sesong til på sidelinjen.....

Bilen blir nok klar skal du se.

Bo
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange26. Februar 2017, 00:25:42
Girkassen jeg skal bruke tåler ikke mere enn 205 hk og 300nm. Og gapet mellom 4 og 5 giret var helt håpløst derfor ble nytt 5 gir kjøpt og forsterkningsplate i håp om at girkassen vil tåle belastningen fra motorbygget til Jens!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange26. Februar 2017, 09:45:28
Bilde av en original del og den nye forsterkede
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Bjørnulv Stokkan26. Februar 2017, 22:32:32
Hei Anders.

Tok det lang tid å få delene opp fra italia fra du bestilte? Har bestilt reinforcement platen til 155 I dag

Bjørnulv
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange27. Februar 2017, 10:05:37
Hei Bjørnulv.

Nei jeg syns ikke det, men det er jo Italia så  man vet jo aldri. Jeg kjøper av vår hoffleverandør i Corsa'n Martin hos Gasolin. Han fikser det meste. Utrolig hva den fyren kan. Har masse glede av ham👍😊
155 har blitt kjempefin.!

Anders
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Bjørnulv Stokkan27. Februar 2017, 14:59:36
Hei.

Ja, det var på tide å få litt helhet igjen på 155, så takker så mye. Nå er neste prosjekt innlevert til Ås Videregående, så vi for se hvordan det blir, kommer nok ikke på banen i år men man skal aldri vite hvis tenningen er tilstede. Fikk beskjed fra Italia i dag at de ikke har flere plater på lager og trenger 25-30 dager til å produsere opp nye. Så vi for vente i spenning på hva som kommer i posten.

Kopi av svar:

Hello,
thanks for your interest in our components.
This type of plate helps to reinforce the gearbox case, but 300 hp are enormous for that type of gearbox case.
All the other internal parts aren't projected for such a big power and torque. (Torque er på 400NM +)
 
Let me know, in any case, if you are interested in the K0019 product.
At the moment it is out of stock, but I think I can produce it in about 25-30 days from the order confirmation.

Bekreftet i dag

Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange27. Februar 2017, 19:15:14
Hei Bjørnulv
 Jens ønsker å begrense hk til +_215 hk og ca 300 NM. Er den foreløpige planen. Jens ønsker å være på den sikre siden så langt det er mulig ,men det er ikke lett når det gjelder Racing. Påkjenningen på drivverket er ganske exstrem i forhold til landeveiskjøring. Det fremgår jo av mailen du har fått at det er flere som nok er litt betenkte mht ytelsen dere har 155.😏
PS  hvis du føler et tidspress mht levering fra Bacci ta kontakt så for vi se hva vi kan få til.😜
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange27. Februar 2017, 19:32:11
Dette er "hyggelige" bilder.
bitene begynner å falle på plass!
De nye innsugsventilene er ca 2mm større enn de gamle. Legg merke til FIAT TURBO R(acing) den er unik!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange02. Mars 2017, 18:35:53
Bitene faller på plass etterhvert! ;D
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Vegar Johannessen02. Mars 2017, 19:55:08
Mye gøy som blir skrudd sammen her altså :)
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Jon-Even Johansen03. Mars 2017, 16:07:20
 :)
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange03. Mars 2017, 17:21:31
Tusen takk for hjelpen Jon-Even. Her er  flere bilder av bitene som skal falle sammen,ristes godt og frem kommer det nok en meget bra motor etter at Jens har lekt med bitene.! ;D
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange04. Mars 2017, 19:18:39
Blir nok mere fart i denne nå.....
Hm ligge bak........
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange07. Mars 2017, 09:48:17
Vista du at....
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange17. Mars 2017, 13:00:04
 Motoren er nå på 1388,54 cc,comp på 8,57/1.
Nye innsugsventilene er ca 2 mm større enn de originale ,med en betydelig vektforskjell 77,8gr på de gamle og 55,3 GR på de nye. Har nok også redusert vekten på retainere med ca 50 %.😎
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange23. Mars 2017, 00:00:47
Fremdeles mangler det noen "biter". Dette er nå på vei gjennom Europa!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange30. Mars 2017, 23:10:13
Vær oppmerksom på at min data har blitt hacket/infisert.. Ikke åpne en mail fra ukjendt avsender.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange10. ſeptember 2017, 16:49:51
Motorbygge forsetter etter en laaaaang pause ;D
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange10. ſeptember 2017, 16:52:09
Vakkert bygge
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange10. ſeptember 2017, 16:53:48
Nå står bare resten igjen. Det blir deby i neste sesong. Dette blir klasse 2 bil.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: #50 Thomas Stokkan10. ſeptember 2017, 21:05:52
Ai Ai Ai Anders! Detta blir fett! Skal bli artig å se bilen på banen igjen. ;)
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange10. ſeptember 2017, 23:40:59
Jeg gleder meg jeg og :D
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange23. November 2017, 09:33:44
Det skjer ting i Grisehuset. Stadig nærmere benkkjøring av ny maskinist til 128. Må nå få den klar til 2018
Sesongen som virkelig ser ut til å bli en høydare. Duverden dette blir gøy. JE gjør en kjempejobb!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange23. November 2017, 09:35:10
Nok ett
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange23. November 2017, 09:37:10
Enda ett,ting tar tid. Så kjære piloter kom dere ut i furtebua,sørg for at bilen og dere er race ready til
Karlskoga . Jeg håper å ha 2 biler klare og at jeg har 2 piloter klare. Det er nok ikke så lett!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: #50 Thomas Stokkan23. November 2017, 10:28:58
Sykt Fett Anders! Det skal bli artig å se igjen bilen på bane med ny motorist! ;)

TRS
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange23. November 2017, 13:02:11
Ja,men jeg har en liten utfordring med girkasse. Har den samme som sitter i 155; har ogsø kjøpt forsterkningsplate,og nytt 5 gir ,men får nok ikke tatt ut det potensiale som motoren har. Regner med ca 210/220 hk spent på momentet. Satser på en motor som gir en god kjørbarhet,og at bilens totalvekt blir betydelig lavere enn Abarthen det burde bety en raskere bil.
Håper på start i Karlskoga og funker det som det skal blir nok det min racerbil mye av sesongen neste år.
Håper jo at Lars Ola og Ivar skal få noe å Bryne seg på og at de gleder seg til det. Men Ivar vi trenger ikke tettere Racing enn at speilene toucher hverandre!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange08. Februar 2018, 11:57:07
Nå står den i benken og venter på plussgrader.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange08. Februar 2018, 12:00:03
Spennende å se momentet vi får!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Vegar Johannessen08. Februar 2018, 12:13:25
Dette blir gøy  ;D
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Jon-Even Johansen08. Februar 2018, 12:31:39
Men hvorfor venter du på plussgrader?
Liker ikke Jens å fryse?

JE
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: #176 - Arve Vassbotn08. Februar 2018, 18:27:08
Men hvorfor venter du på plussgrader?
Liker ikke Jens å fryse?

JE

Jens går vitenskapelig til verks må vite! Kald tilluft gir betre effekt no, men vi køyer sjeldan i minusgrader og då er motoren feiljustert i forhold til miljøet den skal gå i.  ;)
Benkkøyring rundt 20 pluss er det ideelle.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange12. Mars 2018, 17:32:55
Ja ,skulle gjerne ha ventet med kjøring i benk til vi fikk mere plussgrader. Sesongen nærmer seg nå med stormskritt og siden det bare er resten.... Som står igjen har vi dårlig tid! Nå er vi igang! Leif Arne står på med div jobb på bilen. Motoren er kjørt i benk. Sliter med å få lastet opp bilder. Prøver nå med ett og ett.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange12. Mars 2018, 17:36:23
Prøver nok engang men det gikk selvfølgelig ikke. Får beskjed om at filen er for stor 2048.! Hjelp trodde bilder tatt med mobilen skulle gå greitt!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: 72 - Bo Wilhelm Kielland12. Mars 2018, 18:18:34
Jeg kjenner ikke det apparatet øverst i høyre hjørne på bildet. Er det en air-bag testet????
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange12. Mars 2018, 22:17:21
Så du la merke til dem. Alt for sikkerhet. Jeg har nye seler også så jeg sitter helt fastspent og venter....
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange20. Mars 2018, 21:40:08
Får ikke lagt inn grafer,men denne sesongen blir motor kjørt i innsugninsmodus
Dvs 180 kh ved 4300 omdreining.dreiemoment 230. Så får vi se hva sesongen bringer ! Her er det ikke vanskelig å øke ytelsene relativt mye. Idag har vi bla en svært moderat kam og eksosmanifold som gir alt for stort mottrykk. Så hvis bilen sitter i ryggtavlen som autobianchin gjorde er det ikke utenkelig at det blir endringer etter denne sesongen. Girkassen har nå fått montert støtteplaten og nytt 5te gir. Nå er det spørsmål om vi får fysisk plass til motor og girkasse. Det bli hvertfall svært trangt. Men Leif Arne får det nok til! Dekk er nå bestilt. Håper på start i Karlskoga.🚗🏁😁
Gentlemen start your engines!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange06. Mai 2018, 11:09:40
TTT (ting tar tid)! Kommer nok ikke før sommeren! Dumt men slik er det.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange18. ſeptember 2018, 23:49:17
Nå er ny eksosmanifold som gir mindre mottrykk skaffet tilveie.
Motor skal i benk på nytt iløpet av høsten i håp om bedre ytelse. Dette bygget har tatt laaaang tid men nå begynner en å se slutten noe som jeg har sagt før og!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange13. Oktober 2018, 21:07:13
Motor bygget av Jens som bare er helt rå.
Uno turbo blokk boret til 1378 cc
Topp fra Punto gt med 6 mm ventilstammer ,lash caps ikke shims
Ventilfjærer eibach til Nissan 370,ford retainere,og spesial ventil løftere.
Wøssner stempler,h råder
Newman fast road turbo kam,
Borg warner turbo,
Kms trottelbody 50mm'
Kms motorstyring
Tørrsump med verdi pumpe drevet av kammen,
Ny eksosmanifold( mindre mottrykk)
Svinghjul clutch av topp kvalitet
Forsterkninsplate til girkassen,samt nytt tettere 5 gir. Fra Bacci,
Spesiallaget bunnpanne(pga tørrsump)
+++
Noe rart jeg er spent og vurderer og parkere Abarthen? Husk old fiats never die,they just get faster!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange01. Desember 2018, 18:29:36
Har vært i Grisehuset idag. Harkjørt motoren i benk en gang til. Nå begynner det endelig å ligne på noe. Ser ut til å bli en "lettkjørt" motor. Noen små modifikasjoner gjenstår før den siste kjøringen. Litt flaks ferdig i løpet av neste weekend.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: #50 Thomas Stokkan02. Desember 2018, 12:26:46
Utrolig kult prosjekt Anders! Dette blir knallbra, bilen blir helt rå med denne motoren. Bilen får seg jo også et løft med de tøffe skjermbredderne bak.

Gleder meg til å se deg og denne på banen igjen ;)
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange04. Desember 2018, 10:54:39
Tusen takk Thomas. Jeg tror at dette kan bli en morsom banebil. Det er hvertfall på tide at den kommer på banen igjen. Jeg gleder meg veldig til å få den på banen.
Kai (pedersen Racing) sjekket på regnearket og det ser ut til at vi kommer helt på topp i klasse 2 men vi må sjekke bilens vekt nøyaktig. Min er ganske stabilt økende.....
Var nede i Grisehuset igår og så Jens arbeidet med endring av Borg Warner turboen. Den blir nå stående rolig et par dager slik at den får "satt" seg.

Old Fiats never die,they just gets faster!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange09. Desember 2018, 18:48:50
I had a dream...... Og den gikk i oppfylelse.
Kjørte motoren i benk hos Jens lørdag. Vi regnet med 210 hk fordi girkassen tåler kun 205 standard. Denne har vi forbedret med en forsterkningsplate fra Bacci. Vi ønsket å ta ut begrenset effekt heller satse på holdbarhet og driftsikkerhet .
Får ikke lastet opp kurvene får beskjed om for stor fil........
211 erlige hk ved 6400 omdr.
Moment 203,4 stp-tq ved 2950 omdr kjempefin ganske flat kurve fra 4300 til 6700 omdr.
Ser ut som om bil og sjåfør i klasse 2  på veie minimum 861.  Spent på hva fiaten veier.....
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: #80 - Jørund Jenssen09. Desember 2018, 22:45:58
Dette blir en veldig tøff bil!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange10. Desember 2018, 17:20:42
Takker Jørund. Den er tøff i "trynet". Mitt håp er jo att noen får gleden av å beundre hekken også!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: #80 - Jørund Jenssen11. Desember 2018, 21:02:02
Det er det nok flere som får gjøre! 👍
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange29. Desember 2018, 22:34:54
Har vært en tur til Bamle og hentet drivaksler som skal lages nye og forlenges 15 mm samt noe sterkere.Gkn  på Karihaugen håper jeg fikser det. ( begge drivakslene hadde vært sveiset en gang tidligere). Motoren er nå tredd ned med skohorn i motorrommet.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange29. Desember 2018, 22:37:05
Nok ett
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange29. Desember 2018, 22:44:42
Vi bytter også calipere til se bilde. Stempler mangler ikke men bestiller nå rustfrie da de ikke leder så mye varme. Så får vi se om bremsene er gode nok !
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange10. Februar 2019, 08:37:20
Takker for Stian G for frontspoiler som etter en lett modifisering av Leif Arne nå er montert sammen med hovedlys  .De siste koblingene og slangene til tørrsumpen er hentet hos Pedersen Racing .
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Lars Ola Amundsen17. Februar 2019, 10:19:50
Høres ut som en spennende bil Anders, blir tøft å se den på banen!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange19. Februar 2019, 20:10:19
Hei lars ola
Synd ikke vi kommer i samme klasse. Løpet på karlskoga står fremdeles som en topp for meg når det gjelder gentleman racing. Jeg håper jo at denne skal bli raskere enn abarthen. Så da gjenstår det og se om piloten behasker dette!
Håper at du er klar til Karlskoga.
Anders
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange09. Mai 2019, 10:07:51
Da vi hadde lesset opp bilen på søndag kveld så vi at bakstillingen måtte justeres bakover, men vi var slitne. Jeg dro til Moss og fikk hjelp der. Vi klønet litt men fikk fin flyt i jobben etter hvert.
Skullu lufte bremser men her kom det luft i systemet, nå var gode råd dyre. Dro til lageret på låven og kontaktet Kjell . Fant noen gml deler som som kom til nytte. Det ble tett. Nå har vi bremser!
Nye seler er montert.
Nå er bilen startklar.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange09. Mai 2019, 10:09:05
Bakstilling
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange12. Mai 2019, 16:59:22
Thomas tro til somvanlig og tok 128 på hengeren til Karlskoga. Bilen hadde kun vært startet opp og vi var spente på banedebyen. Den gleden ga seg fort  for på siste runde i det første treningspasset kom det olje røk ! Heldigvis en bagatell,simmering3n girkasse/drivaksel må skiftes. Må også justere girbevegelse og enten endre rattutveksling fra 2 til 1;5 eller montere elektrisk servo. Den var utrolig tungstyrt. Min muskelservo holdt ikke.
Heldigvis hadde vi med abarthen  ente opp på 4 plass totalt i heat 1 med Andre bak rattet.
Og 3 dje plass totalt med meg som pilot i heat 2• Leif Arne hadde svært lyst på skalpen min men ikke denne gangen tett og fin fight. 2 førsteplasser i klasse 2 var uunngåelig  denne gang.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange17. Juni 2019, 11:12:37
Nok engang vært  en tur til Grisehuset  og hentet Startnummer 128 etter litt lettere modifiseringer.
Den var forferdelig tung på rattet,prøver nå med andre hjulvinkler. Liten oljelekkasje fra girkasse/drivaksel. Justert gir overføringer,
Stiller på rudskogen  full av forhåpninger at dette har blitt mye bedre .
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Lars Ola Amundsen17. Juni 2019, 11:49:54
Kult, kommer 500 n også?
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange18. Juni 2019, 11:14:44
Nei 500 kommer ikke hvis alt fungerer greit med 128. 500 blir parkert på låven for godt hvis jeg trives i 128. Jeg er spent på det.
Det er ikke mange av disse originale abarth assetto corse banebilene igjen og flere blir det ikke bygget slik at dette blir nok ett ettertraktet objekt etter hvert. Med de modifikasjonene som Lilja har gjort som er innenfor
Abarths regelverk for disse bilene er nok denne bilen salgbar for mere enn jeg betalte for bilen og påkost.
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange03. Juli 2019, 16:07:50
Nok en justering/modifikasjon trengs av gir overføringene før bilen blir «trygg» i race sammenheng.
Står nok engang i Bamle i grisehuset . Hva skulle jeg ha gjort uten dem!
Tittel: Sv: Startnr 128 Anders Lorange
Skrevet av: Anders Lorange05. ſeptember 2019, 23:37:19
Time stops for no man!
Har innsett at det vil ta hvertfall en sesong til før jeg får sortert ut 128. Ettersom jeg er 75 år føler jeg at timeglasset tømmes/fylles og ønsker å konsentrere meg om biler som er race ready.
Bilen er ett veldig bra bygge av Jens med motor. og Leif Arne gir/motor innstallasjon og understell
Mmmmmmmm.
Bilen vil bli i Norge og komme i Corsa’n neste år med ny mann bak rattet.
Jeg ønsker han lykke til og håper han vil trives bak rattet.